Quote from Guest on 27 June 2010, 18:04har fått förmånen att låna en Orbea av en vän. Cykel från 2003? Den har i alla fall daytonaväxlar och är blå med flames...
Nu är det så att kassetten gjort sitt efter VR. Det är en 9-kassett som sitter på. Det enda utbyte jag kan hitta är veloce, är den
har fått förmånen att låna en Orbea av en vän. Cykel från 2003? Den har i alla fall daytonaväxlar och är blå med flames...
Nu är det så att kassetten gjort sitt efter VR. Det är en 9-kassett som sitter på. Det enda utbyte jag kan hitta är veloce, är den
Quote from Funbeat user on 27 June 2010, 18:14Det är en annan kedja till 10-delat (smalare) så då måste du byta resten av drivlinan också. Förmodligen måste du byta även handtagen och då snackar vi nästan en komplett ny grupp, det kostar fläsk även om du tar någon av de billigare.
Veloce är väl Cam
Det är en annan kedja till 10-delat (smalare) så då måste du byta resten av drivlinan också. Förmodligen måste du byta även handtagen och då snackar vi nästan en komplett ny grupp, det kostar fläsk även om du tar någon av de billigare.
Veloce är väl Cam
Quote from Funbeat user on 27 June 2010, 18:42Tydligen finns Veloce även som 9-delat:
http://www.cyclecomponents.com/2/sv/artiklar/racer_cross/komponenter-3/kassetter-3/9-del-4/campagnolo-veloce-ud-9.html
Tydligen finns Veloce även som 9-delat:
Quote from Funbeat user on 27 June 2010, 18:44Handtag behöver bytas eller byggas om.
Kedja&kassette är säkert sammanväxta och behöver bytas i vilket fall som.
Handtag behöver bytas eller byggas om.
Kedja&kassette är säkert sammanväxta och behöver bytas i vilket fall som.
Quote from Funbeat user on 27 June 2010, 19:04OK, jag håller mig kvar på 9-kassetten.
Veloce är sisådär, förstår jag, men jag hittar inga andra...
Evancyles.com är den billigaste veloce, hittar inget i europa som inte är veloce. Var skall jag leta för att hitta? Har kollat http://www.bike-discount.
OK, jag håller mig kvar på 9-kassetten.
Veloce är sisådär, förstår jag, men jag hittar inga andra...
Evancyles.com är den billigaste veloce, hittar inget i europa som inte är veloce. Var skall jag leta för att hitta? Har kollat http://www.bike-discount.
Quote from Funbeat user on 27 June 2010, 19:28Ebay?
Ebay?
Quote from Funbeat user on 27 June 2010, 20:00Ok, min guru, men jag som -c-yklist vet ju inte vad de lite bättre kassetterna heter. Var letar jag för att se en guide? Jag kan shimano men campagnolo...
Ok, min guru, men jag som -c-yklist vet ju inte vad de lite bättre kassetterna heter. Var letar jag för att se en guide? Jag kan shimano men campagnolo...
Quote from Funbeat user on 27 June 2010, 20:03Record, Chorus, Centaur-Daytona, Veloce
Record, Chorus, Centaur-Daytona, Veloce
Quote from Funbeat user on 27 June 2010, 20:05Scalan från enklast till avancerat:
Veloce-centaur(daytona)-athena-chorus-record-super record
edit: David snabbast igen...
Scalan från enklast till avancerat:
Veloce-centaur(daytona)-athena-chorus-record-super record
edit: David snabbast igen...
Quote from Funbeat user on 27 June 2010, 20:09tack båda två men gurun främst, letandet fortsätter
tack båda två men gurun främst, letandet fortsätter