Quote from Guest on 27 May 2013, 13:01Finns det några begränsningar på vilka kassetter man kan byta till?
Kör nu med en campa 11-23 men vill sätta dit en 12-25 eller en 12-27 för kommande prövningar. Är växelarmen avgörande i detta fall, har en som mäter 55mm mellan rulltrissorna..
Finns det några begränsningar på vilka kassetter man kan byta till?
Kör nu med en campa 11-23 men vill sätta dit en 12-25 eller en 12-27 för kommande prövningar. Är växelarmen avgörande i detta fall, har en som mäter 55mm mellan rulltrissorna..
Quote from Funbeat user on 27 May 2013, 13:11Bra info om hur du räknar ut "capacity" generellt:
http://sheldonbrown.com/gloss_ca-g.html#capacitySedan får du nog leta rätt på specen för bakväxeln.
Googla modellbeteckning + capacity t.ex.
Det kan finnas varianter med olika på längd på växelarmen.
(
Bra info om hur du räknar ut "capacity" generellt:
http://sheldonbrown.com/gloss_ca-g.html#capacity
Sedan får du nog leta rätt på specen för bakväxeln.
Googla modellbeteckning + capacity t.ex.
Det kan finnas varianter med olika på längd på växelarmen.
(
Quote from Funbeat user on 27 May 2013, 13:59"Finns det några begränsningar på vilka kassetter man kan byta till?"
Korta svaret är Ja!
Det lite längre har du fått ovan.
Om vi tar t.ex. en Shimano, 105 RD-5701, 10s, GS. Så står följande i spesen.
Specifications
• Model Number: RD-5700
• Series:
"Finns det några begränsningar på vilka kassetter man kan byta till?"
Korta svaret är Ja!
Det lite längre har du fått ovan.
Om vi tar t.ex. en Shimano, 105 RD-5701, 10s, GS. Så står följande i spesen.
Specifications
• Model Number: RD-5700
• Series:
Quote from Funbeat user on 27 May 2013, 15:54Om du byter från 11-23 till 12-27 behöver du troligtvis längre kedja. Det kan vara en bra ide att köpa ny oavsett. Annars är det risk att du sliter ut den nya kassetten mycket fortare.
Om du byter från 11-23 till 12-27 behöver du troligtvis längre kedja. Det kan vara en bra ide att köpa ny oavsett. Annars är det risk att du sliter ut den nya kassetten mycket fortare.
Quote from Funbeat user on 27 May 2013, 16:58P: det er snakk om Campa, ikke Shimano.????
P: det er snakk om Campa, ikke Shimano.????
Quote from Funbeat user on 28 May 2013, 10:00Tack för infon, nu blir det till att shoppa 🙂
Tack för infon, nu blir det till att shoppa 🙂
Quote from Funbeat user on 28 May 2013, 11:05P: det er snakk om Campa, ikke Shimano.????
Jag vet det. Men det var ju som jag skrev. Bara som ett exempel på begränsningar. Och så vet jag hur Shimanofölket är. De förstår ju inte om man länkar/saxar till den smala rätta vägen.
Vi på campastigen, vi
P: det er snakk om Campa, ikke Shimano.????
Jag vet det. Men det var ju som jag skrev. Bara som ett exempel på begränsningar. Och så vet jag hur Shimanofölket är. De förstår ju inte om man länkar/saxar till den smala rätta vägen.
Vi på campastigen, vi
Quote from Funbeat user on 28 May 2013, 11:06Tack för infon, nu blir det till att shoppa 🙂
Ny Växel, kassett och kedja. Glöm inte ny kedja;)
Vänligen
P.
Tack för infon, nu blir det till att shoppa 🙂
Ny Växel, kassett och kedja. Glöm inte ny kedja;)
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 28 May 2013, 11:48????.ja, ja vi har alle våre särheter og kepphester...
????.ja, ja vi har alle våre särheter og kepphester...