Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumOlles Egna GruppByta namn på FunBeat?
You need to log in to create posts and topics.

Jag har länge haft stora ågren vad det gäller namnet på tjänsten. Många tycker att det låter barnsligt och det är inte så lätt att associera till träning, hälsa etc.

Om vi kan komma på något bättre som inte har dessa nackdelar så kanske det skulle vara

Jag inleder själv med lite spånande:

http://www.traningsdagbok.se (jag äger domänen)
http://www.traningsdagboken.se (jag äger domänen)

Sen en massa ord som man kan associera kring och kombinera etc:

friskplatsen
friskusplatsen
friskus
friskus
friskis
topp
toppen
fo

Det var inte så lätt. Kräver visst funderande. Fast sånt som börjar med "frisk..." är nog inte så bra - kan tänka mig att friskis & svettis skulle protestera.

Olle-Bolle,
att byta namn på en produkt eller tjänst är som att gå på blinddate; du vet helt enkelt vad som väntar dig. Namnet är etablerat, så varför byta?

Istället anser jag att du borde tänka på att ordna ett funbeat-jippo (för 20 tusende gången), en

Jepp, jag känner till riskerna. Så det är därför som jag vill hitta något som är riktigt riktigt bra innan det skulle vara värt det. (Stor risk att misslyckas)

FunBeat-jippo ja! Jag har funderat på att ha något extremet opretto kanske den 7 oktober. Hur

Jag tycker inte att funbeat låter fånigare än något annat på nätet, så jag ser inte att det är ett stort problem. piggelin däremot är ju astöntigt, en jävla b-glass som småbarn äter.

alternativet traningsdagboken är annars det som låter bäst.

träningss

traningssidan.se är tyvärr upptaget 🙁

Men det kanske är som du säger, att det inte är löjligare än nåt annat namn 🙂

Jag tycker också att FunBeat är ett bra namn. Dessutom är det väl faktiskt lite inkört.
Om någon inte kommer på ett jättebra nytt namn (gärna med DUBBELBETYDELSE som t.ex. "Hela kroppen" som är upptaget) så duger FunBeat jättebra !!

(Eller "Hälsa Hem" :-

Tycker FunBeat är ett BRA namn. Byt inte. Opretantiös aktivitet 7 oktober låter kul.