Quote from Guest on 14 May 2010, 19:50Någon som har tips på vilka däck som kan tänkas passa på en Focus cyclocross som är snabbare än de vanliga crossdäcken? Kommer köra mest på landsväg och tänkte uppgradera mig innan VR. Men jag har ingen aning om vad som är värt att köpa. Hade inte tänkt l
Någon som har tips på vilka däck som kan tänkas passa på en Focus cyclocross som är snabbare än de vanliga crossdäcken? Kommer köra mest på landsväg och tänkte uppgradera mig innan VR. Men jag har ingen aning om vad som är värt att köpa. Hade inte tänkt l
Quote from Funbeat user on 14 May 2010, 20:00Ja du, kan väl gissa (då du inte angett fälgarna) att du kan köra
med vilka i stort sett vilka landsvägsdäck som helst (förmodar kanttråd).
Continental kanske? GP 4 Seasons har bra prestanda och
hyfsat punkteringsskydd.
Michelin Lithion/Krylion är oxå re
Ja du, kan väl gissa (då du inte angett fälgarna) att du kan köra
med vilka i stort sett vilka landsvägsdäck som helst (förmodar kanttråd).
Continental kanske? GP 4 Seasons har bra prestanda och
hyfsat punkteringsskydd.
Michelin Lithion/Krylion är oxå re
Quote from Rasmus Olsson on 14 May 2010, 20:00Vill du ha räcerdäck, köp Continental GP4000! Skare va cx-däck, så rekommenderar jag Citysport, eller heter dom Sportcity?
Vill du ha räcerdäck, köp Continental GP4000! Skare va cx-däck, så rekommenderar jag Citysport, eller heter dom Sportcity?
Quote from Funbeat user on 14 May 2010, 20:02Tror du menar sportcontact?
Men de skulle ju vara snabbare så då är det läge för slicks.
GP 4000S i så fall för den mytomspunna "black chili blandningen"...
Tror du menar sportcontact?
Men de skulle ju vara snabbare så då är det läge för slicks.
GP 4000S i så fall för den mytomspunna "black chili blandningen"...
Quote from Funbeat user on 14 May 2010, 20:03Glöm inte S:et om du ska ha GP4000
Glöm inte S:et om du ska ha GP4000
Quote from Rasmus Olsson on 14 May 2010, 20:03Sportcontact var det jag försökte komma ihåg.
Sportcontact var det jag försökte komma ihåg.
Quote from Funbeat user on 14 May 2010, 23:26tanken är att det ska rulla på bättre än med crossdäck. Hur mkt snabbare tror ni att man kan rulla per/h, alltså hur mkt "tjänar man"? Antar att om det rullar bättre så spar man även på energin?
tanken är att det ska rulla på bättre än med crossdäck. Hur mkt snabbare tror ni att man kan rulla per/h, alltså hur mkt "tjänar man"? Antar att om det rullar bättre så spar man även på energin?
Quote from Funbeat user on 15 May 2010, 07:17Man sparar rätt så mycket med ett par mer lättrullade däck, både energimässigt och psykologiskt på ett så pass långt lopp som vr.
Ska däcket vara pendlings-allround, extra punkaskyddat och prisvärt: conti sport contact.
Ska däcket vara lite allround och
Man sparar rätt så mycket med ett par mer lättrullade däck, både energimässigt och psykologiskt på ett så pass långt lopp som vr.
Ska däcket vara pendlings-allround, extra punkaskyddat och prisvärt: conti sport contact.
Ska däcket vara lite allround och
Quote from Funbeat user on 15 May 2010, 07:32GP4000S kan man pumpa riktigt hårt åxå. Se bara till att du har ett fälgband som fixar det.
8 bars tryck gör en hel del för minskat rullmotstånd. Lite stötigare, men det kan man ta...
GP4000S kan man pumpa riktigt hårt åxå. Se bara till att du har ett fälgband som fixar det.
8 bars tryck gör en hel del för minskat rullmotstånd. Lite stötigare, men det kan man ta...
Quote from Funbeat user on 15 May 2010, 08:34Det kan nog göra ett par km/h på snittfarten att gå från
crossdäck till slicks.
Det kan nog göra ett par km/h på snittfarten att gå från
crossdäck till slicks.