Quote from Guest on 18 November 2012, 22:41Bytte min visningsbild förra vecka.
På min profil-sida så visas den nya, men när jag skriver inlägg i forumet så visas fortfarande min gamla bild.Trodde först att det kunde röra sig om en fördröjning i bytet, men nu borde väll ändå bilden ha hunnit ändr
Bytte min visningsbild förra vecka.
På min profil-sida så visas den nya, men när jag skriver inlägg i forumet så visas fortfarande min gamla bild.
Trodde först att det kunde röra sig om en fördröjning i bytet, men nu borde väll ändå bilden ha hunnit ändr
Quote from Lena Bjerlöw on 18 November 2012, 22:51Tryck F5.
Tryck F5.
Quote from Camilla Höög on 19 November 2012, 07:29Eller Ctrl+F5 (Ctrl gör att sidan laddas om utan att använda cachen).
Eller Ctrl+F5 (Ctrl gör att sidan laddas om utan att använda cachen).
Quote from Funbeat user on 19 November 2012, 18:22Men borde inte sidan uppdateras varje gång jag trycker på något på sidan?
Och framför allt efter att jag stängt på datorn och loggat in på funbeat igen?Jaja, nu får vi se o det blir nya eller gamla bilden...
Edit: fortfarande gammla...
Nytt Edit: Test
Men borde inte sidan uppdateras varje gång jag trycker på något på sidan?
Och framför allt efter att jag stängt på datorn och loggat in på funbeat igen?
Jaja, nu får vi se o det blir nya eller gamla bilden...
Edit: fortfarande gammla...
Nytt Edit: Test
Quote from Camilla Höög on 19 November 2012, 19:36Nej, webbläsare använder en cache (i det här fallet lokalt lagrade filer) för att snabba upp laddning av webbsidor. I cachen lagras statiskt innehåll, dvs. sånt som inte förändras särskilt ofta. Typiskt bilder, javascript, html-sidor. Det finns tekniker f
Nej, webbläsare använder en cache (i det här fallet lokalt lagrade filer) för att snabba upp laddning av webbsidor. I cachen lagras statiskt innehåll, dvs. sånt som inte förändras särskilt ofta. Typiskt bilder, javascript, html-sidor. Det finns tekniker f