Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelByte av vevparti.
You need to log in to create posts and topics.

Har en undran. Är det ngt man bör tänka på om man byter till Campas Bsa Ultra Torque lager+vev från invändigt Bsa lager och tillhörande vevparti? Passar det rakt av? Tänker då på framväxeljustering och kedjelinje etc.

Det passar rakt av.

Har cykelns vevlagerhylsa engelsk eller italiensk gänga? Har du köpt engelskgängat lager och italiensk hyla o viseversa så passar det inte...

Med utanpåliggande vevlager (oavsett fabrikat och BSA eller italienskt) är det viktigt att vevlagerhusets ändar är parallella.
Välutrustade cykelaffärer kan göra denna parallellfräsning/brotschning åt dig, för några 100-lappar.
Har du inte de övriga verk

Kjøp riktig verktøyg, ikke denne:
BILD:http://bildebank.jernia.no/webshop/31485502.jpg

På kvalitetsramar kommer de färdigbrotschade o klara. Numera går det även att köpa med lämpligt vevparti.
http://www.velo.se/view.php?id=3658

BILD:http://www.velo.se/contents/images/big/5088_DSC03756.JPG

Snyggt vevparti, är det ett med wattmätare till polarklockorna?

Nej, men POLAR-LOOK har framme en lösning som säkert går att beställa ihop med detta ramkitet.

Pär sa att det var ett riktigt snitsigt hantverk utan barnarbetarnas flitiga fingrar i Mittens Rike.

Om det som står i reklamtexten på Velo.se stämmer så är Look USLA på tillverkning
"man underkänner cirka 15-20 procent av de ramar som kommer ut ur enklaven"

eller så har de höga kravspecar som de håller.