Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har anmält mig till både Lidingö triathlon och Sala Silverman. Det är mina första triathlon lopp.
Den fundering jag har förutom träningen är byter jag ut de blöta badbyxorna mot cykelbyxor?? I sprinten är det bara att köra men i Sala vinner jag (vä

Många kör med triathlonbyxor eller triathlondräkt. Själv kör jag med cykelbyxor hela vägen och tycker att det funkar utmärkt men jag har märkt att många inte håller med mig.
Att jag trivs med det kan möjligen bero på at jag är mycket mer cyklist än triat

Rekommenderar varmt triathlonbrallor som är lätt vadderade korta tajts. (Dvs. inte lika tjockt stoppade som cykelbyxor.) Dem har man på sig från start till mål och behöver inte byta emellan. Jag har köpt mina från http://www.lewasport.se men det finns även hos t

Du vet väl att Lidingö är ett "off-road" lopp? Det är ingen racer där...

Själv har jag testat att köra med badbrallor hela vägen det funkar utmärkt. Litet motstånd och de torkar relativt snabbt. Jag gillar inte att springa i cykelbrallor de ger för myck

Inte cykelbyxor - triathlonbyxor!
Och det är inte alltid (ganska sällan) som du kan bestämma om du ska ha våtdräkt eller inte...

Kortare triathlon - åtminstone Sprint o kortare - funkar badbyxor utmärkt att cykla o springa i. halv-IM o Olympisk har jag i

Jag körde Sövde i vanliga löpartights rätt igenom och det funkade bra. Dock är jag van vid att cykla i såna, jag gör alltid det så det kanske är värre om man vant sig vid cyelbyxor. Nu har jag köpt tri-byxor och det är lkanske lite skönare, känner inte jä

Jag tävlat upp till olympisk och kör i mina tävlingsbyxor. De är som badbyxor med ett litet extra lager tyg.

Sen efter löpningen duschar man och byter om till vanliga vardagsbyxor!

Är tri-shorts vadderade i skrevet på något sätt? Som cykelbyxor för att skydda de ädla delarna.

Japp, ett mellanting mellan cykelbyxor, simbyxor och korta löpartights