Quote from Guest on 2 August 2012, 22:54Har cyklat 62km med min tantcykel på 3 timmar. När jag nu laddar upp så står det att jag har förbrukat 6,535 Calories. Vad betyder det?
Har cyklat 62km med min tantcykel på 3 timmar. När jag nu laddar upp så står det att jag har förbrukat 6,535 Calories. Vad betyder det?
Quote from Funbeat user on 2 August 2012, 23:04Vilken Garminklocka har du ?
Vilken Garminklocka har du ?
Quote from Funbeat user on 3 August 2012, 00:10910an har jag nyss köpt då jag har börjat simma också. Sålde 305an.
910an har jag nyss köpt då jag har börjat simma också. Sålde 305an.
Quote from Funbeat user on 3 August 2012, 00:16Det betyder att något är fel.
För antingen säger den att du har förbrukat drygt 6 kcal och det är för lite. Eller så är det något fel med enheterna och det är 6000 kcal. Det är också fel, så mycket kan man inte förbruka på 6 mils cykling.
Var klockan in
Det betyder att något är fel.
För antingen säger den att du har förbrukat drygt 6 kcal och det är för lite. Eller så är det något fel med enheterna och det är 6000 kcal. Det är också fel, så mycket kan man inte förbruka på 6 mils cykling.
Var klockan in
Quote from Funbeat user on 3 August 2012, 08:35Garmin 910XT beräknar Kaloriförbrukning baserat på vilka inställningar du gjort i din användarprofil. Så som ålder, vikt, puls, kön, aktivitetsgrad mm. Under passet så är det puls och hastighet som som spela roll.
Oavsett så är det väldigt mycket att för
Garmin 910XT beräknar Kaloriförbrukning baserat på vilka inställningar du gjort i din användarprofil. Så som ålder, vikt, puls, kön, aktivitetsgrad mm. Under passet så är det puls och hastighet som som spela roll.
Oavsett så är det väldigt mycket att för
Quote from Funbeat user on 3 August 2012, 08:53Sitter själv och petar i inställningarna på min 910XT och passar på att fråga
- Vad menas med "idrottare hel liv" (ja/nej)? Vad har det för betydelse? Vad ska man välja som rel ordinär motionär (snittar drygt 1 tim träning per dag)?
Sitter själv och petar i inställningarna på min 910XT och passar på att fråga
- Vad menas med "idrottare hel liv" (ja/nej)? Vad har det för betydelse? Vad ska man välja som rel ordinär motionär (snittar drygt 1 tim träning per dag)?
Quote from Funbeat user on 3 August 2012, 09:28Har tränat idrott i organiserad/regelbunden form under hela ditt liv. i så fall ja annars nej.
Har tränat idrott i organiserad/regelbunden form under hela ditt liv. i så fall ja annars nej.
Quote from Funbeat user on 3 August 2012, 09:42Jo, men jag har lite svårt att förstå vad det spelar för roll i den träningseffekt jag har nu om jag tränade regelbundet för 15 år sen? Det har det kanske...?
Jo, men jag har lite svårt att förstå vad det spelar för roll i den träningseffekt jag har nu om jag tränade regelbundet för 15 år sen? Det har det kanske...?
Quote from Funbeat user on 3 August 2012, 10:11Sara nu skrev du din fråga i tråden om Kalorier 😉
Därav mitt svar.
Vi flyttar diskussionen till den här tråden ist.
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1239368
Sara nu skrev du din fråga i tråden om Kalorier 😉
Därav mitt svar.
Vi flyttar diskussionen till den här tråden ist.
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1239368