Quote from Guest on 4 August 2012, 10:49Precis som rubriken säger så vill jag gärna ha lite insikt ( kanske även viss åsikt) på att köra med Camelbak jämfört med vanliga cykelflaskor på MTBn.
På räcern så vet jag att Camelbak är uteslutet till 100%.
Precis som rubriken säger så vill jag gärna ha lite insikt ( kanske även viss åsikt) på att köra med Camelbak jämfört med vanliga cykelflaskor på MTBn.
På räcern så vet jag att Camelbak är uteslutet till 100%.
Quote from Camilla Höög on 4 August 2012, 10:59Jag kör nästan alltid med vätskesystem på ryggen när jag kör MTB. Oftast så vill jag ha med mig lite mer prylar än vad som blir praktiskt i fickorna på cykeltröjan. Sen har jag bara ett flaskställ på cykeln numera sedan jag råkade ha sönder en av skruvarn
Jag kör nästan alltid med vätskesystem på ryggen när jag kör MTB. Oftast så vill jag ha med mig lite mer prylar än vad som blir praktiskt i fickorna på cykeltröjan. Sen har jag bara ett flaskställ på cykeln numera sedan jag råkade ha sönder en av skruvarn
Quote from Funbeat user on 4 August 2012, 14:03Vilka tävlingar har man vätskeposteringar på? Jag har bara varit med om langning.
Vilka tävlingar har man vätskeposteringar på? Jag har bara varit med om langning.
Quote from Funbeat user on 4 August 2012, 14:38Alla MTB-långlopp har vätske och energistationer, de är både tävling och motionslopp, givetvis finns det langningssträckor för de som vill det. På kortare MTB tävlingar är det langning som gäller.
På landsväg är det väl bara motionsloppen som har vätske
Alla MTB-långlopp har vätske och energistationer, de är både tävling och motionslopp, givetvis finns det langningssträckor för de som vill det. På kortare MTB tävlingar är det langning som gäller.
På landsväg är det väl bara motionsloppen som har vätske
Quote from Funbeat user on 4 August 2012, 14:40Brukar ni langa vätskesystem då?
Brukar ni langa vätskesystem då?
Quote from Funbeat user on 4 August 2012, 14:47Japp, vad trodde du, att vi höll på och slaskade med en massa flaskor hit och dit.
///tomasp
Japp, vad trodde du, att vi höll på och slaskade med en massa flaskor hit och dit.
///tomasp
Quote from Funbeat user on 4 August 2012, 14:52Det är skönt att man slipper sådant på landsvägstävlingar.
Det är skönt att man slipper sådant på landsvägstävlingar.
Quote from Funbeat user on 4 August 2012, 15:35Ja det har ju UCI sett till med en storlek mindre än 0,5 liter och inte på magen, annars hade det ju varit det nya svarta :).
///tomasp
Ja det har ju UCI sett till med en storlek mindre än 0,5 liter och inte på magen, annars hade det ju varit det nya svarta :).
///tomasp
Quote from Funbeat user on 4 August 2012, 15:35Dubbelpost!!!
Dubbelpost!!!
Quote from Funbeat user on 4 August 2012, 15:39Har alltid kört vätskesytem på långlopp, vatten på ryggen och sportdryck i flaskan, har dock stört mig på att det är svårt att komma åt ryggfickorna där bars och gel ligger, köpte nyss en camelback Rouge, rymmer 2l och har endast bröstrem och kort i rygge
Har alltid kört vätskesytem på långlopp, vatten på ryggen och sportdryck i flaskan, har dock stört mig på att det är svårt att komma åt ryggfickorna där bars och gel ligger, köpte nyss en camelback Rouge, rymmer 2l och har endast bröstrem och kort i rygge