Quote from Guest on 26 October 2010, 11:19Jag läste artikeln i morse.. Ni är kanske bättre uppdaterade i ämnet än jag är...!
Jag kör med Campa Chorus 11 och den fungerar förträfflig utan el!
Jaja, jag vet att det skulle komma 😉Vad tycker ni?
http://www.bikeradar.com/road/news/article/campag
Jag läste artikeln i morse.. Ni är kanske bättre uppdaterade i ämnet än jag är...!
Jag kör med Campa Chorus 11 och den fungerar förträfflig utan el!
Jaja, jag vet att det skulle komma 😉
Vad tycker ni?
Quote from Funbeat user on 26 October 2010, 11:29http://happymtb.org/forum/read.php/1/1518352
Quote from Funbeat user on 26 October 2010, 12:30Vad är egentligen fördelarna med elektrisk växling på racercyklar?
Vad är egentligen fördelarna med elektrisk växling på racercyklar?
Quote from Funbeat user on 26 October 2010, 12:43Det är för de som inte kan justera en växel.
Det är för de som inte kan justera en växel.
Quote from ellen olsson on 26 October 2010, 13:40Du byter en typ av problem - vajerdragning - mot en annan - batterier. Det sista är väl mera "no-brainer" att åtgärda? 🙂
Du byter en typ av problem - vajerdragning - mot en annan - batterier. Det sista är väl mera "no-brainer" att åtgärda? 🙂
Quote from Funbeat user on 26 October 2010, 16:04jag undrar vad säger de som har elväxel och energikällan strejkar precis innan man börjar klättra i Dolomiterna t.ex
jag undrar vad säger de som har elväxel och energikällan strejkar precis innan man börjar klättra i Dolomiterna t.ex
Quote from Funbeat user on 26 October 2010, 16:50Känns lite som alla nya varianter av Ballerina, det finns för många produktutvecklare i världen med för lite att göra.
Känns lite som alla nya varianter av Ballerina, det finns för många produktutvecklare i världen med för lite att göra.
Quote from Camilla Maunu on 26 October 2010, 20:38Vänta bara så kommer batteriet vara utbytt mot energin som skapas vid trampningen... 🙂
Vänta bara så kommer batteriet vara utbytt mot energin som skapas vid trampningen... 🙂
Quote from Funbeat user on 26 October 2010, 20:56Tja, det finns ju redan den energi som utväxlas när jag trycker på växelreglaget och återvinns när fjädern drar tillbaka åt andra hållet. I vissa sammanhang i större styrsystem kan ju elektrisk överföring spara vikt och energi jämfört med mekaniska eller
Tja, det finns ju redan den energi som utväxlas när jag trycker på växelreglaget och återvinns när fjädern drar tillbaka åt andra hållet. I vissa sammanhang i större styrsystem kan ju elektrisk överföring spara vikt och energi jämfört med mekaniska eller
Quote from Anders Wallerstedt on 27 October 2010, 11:03"Vänta bara så kommer batteriet vara utbytt mot energin som skapas vid trampningen"
Känns ju bättre om det är energin från bromsningen, som laddar. (t+)
Det är ju klart att man måste ju ha lite rödlysen eller branta nedförsbackar.
"Vänta bara så kommer batteriet vara utbytt mot energin som skapas vid trampningen"
Känns ju bättre om det är energin från bromsningen, som laddar. (t+)
Det är ju klart att man måste ju ha lite rödlysen eller branta nedförsbackar.