Quote from Guest on 10 December 2008, 12:45Båda har shimano 105. Cannondale kostar 14´ och Scotten 11´.
Vad tycker ni, finns det stora skillnader mellan dom? Är ramen bättre på Cannondale, bättre att den är byggd i USA? Eller betalar man dyrt för märket? Någon som har erfarenheter?
Båda har shimano 105. Cannondale kostar 14´ och Scotten 11´.
Vad tycker ni, finns det stora skillnader mellan dom? Är ramen bättre på Cannondale, bättre att den är byggd i USA? Eller betalar man dyrt för märket? Någon som har erfarenheter?
Quote from Berit Bengtson on 10 December 2008, 12:55varför spelar tillverkningslandet roll?
Rören vet ju inte i vilket land de svetsas ihop, eller?(Att värdera ramar/cyklar utifrån land kan uppfattas som att värdera människor utifrån hudfärg, eller?)
Välj den cykel vars geometri passar DIG bäst och som
varför spelar tillverkningslandet roll?
Rören vet ju inte i vilket land de svetsas ihop, eller?
(Att värdera ramar/cyklar utifrån land kan uppfattas som att värdera människor utifrån hudfärg, eller?)
Välj den cykel vars geometri passar DIG bäst och som
Quote from Funbeat user on 10 December 2008, 13:25Hej, du betalar ett par tusenlappar extra för "Made in the USA" märket som sitter på Cannondale. Håller med Håkan om att du ska köpa den du gillar bäst. Den som ger mest för pengarna säger sig självt vid liknande utrustning (Vet ej övrig specförutom vxl p
Hej, du betalar ett par tusenlappar extra för "Made in the USA" märket som sitter på Cannondale. Håller med Håkan om att du ska köpa den du gillar bäst. Den som ger mest för pengarna säger sig självt vid liknande utrustning (Vet ej övrig specförutom vxl p
Quote from Berit Bengtson on 10 December 2008, 13:41Nu har jag kollat specarna på båda cyklarna och det skiljer en hel del.
Men trots de usla hjulen på Cannondalen så hade jag personligen valt den.
Scotten finns inte i en storlek som passar mig och hjul går alltid att byta.
Nu har jag kollat specarna på båda cyklarna och det skiljer en hel del.
Men trots de usla hjulen på Cannondalen så hade jag personligen valt den.
Scotten finns inte i en storlek som passar mig och hjul går alltid att byta.
Quote from Funbeat user on 10 December 2008, 17:36Och vad tror ni om WILIER CARBONCROSS
SHIMANO ULTEGRA
14 995.00:-Den säljs ut på cykelmagneten. Låter det som ett kap eller bara ett dyrt märke? Ultegra är väl bättre än 105.
Och vad tror ni om WILIER CARBONCROSS
SHIMANO ULTEGRA
14 995.00:-
Den säljs ut på cykelmagneten. Låter det som ett kap eller bara ett dyrt märke? Ultegra är väl bättre än 105.
Quote from Funbeat user on 10 December 2008, 19:53Det är ett utmärkt val om geometrin passar dig. Ett tips är att kolla på www.bikebuster.se om du ska köpa Wilier, dom brukar vara billiga, dock så varierar utbudet från dag till dag. Den här du föreslår ar ju klar för race, finns dom som tävlar aktivt på
Det är ett utmärkt val om geometrin passar dig. Ett tips är att kolla på http://www.bikebuster.se om du ska köpa Wilier, dom brukar vara billiga, dock så varierar utbudet från dag till dag. Den här du föreslår ar ju klar för race, finns dom som tävlar aktivt på
Quote from Berit Bengtson on 10 December 2008, 20:14Som Kent skrev:
Passar den dig så kan det vara ett bra köp.Men betala inte xtra för Ultegra (jmf med 105), tex hjulen är mkt viktigare.
Dessutom funkar 105 VÄLDIGT bra, han som vann CX-cupen -07 hade 105 på cykeln.
Som Kent skrev:
Passar den dig så kan det vara ett bra köp.
Men betala inte xtra för Ultegra (jmf med 105), tex hjulen är mkt viktigare.
Dessutom funkar 105 VÄLDIGT bra, han som vann CX-cupen -07 hade 105 på cykeln.
Quote from Funbeat user on 10 December 2008, 22:32Både den Cannondale och Scotten är relativt tunga cyklar, mer åt vintercykel hållet än CX. Satsa på en lättare cross, alu eller carbon. Mycket roligare då.
Både den Cannondale och Scotten är relativt tunga cyklar, mer åt vintercykel hållet än CX. Satsa på en lättare cross, alu eller carbon. Mycket roligare då.
Quote from Funbeat user on 11 December 2008, 08:46Både Scotten och Cannon är aluram. Men du menar att de ändå är tunga? Har du förslag på ännu lättare cross?
Både Scotten och Cannon är aluram. Men du menar att de ändå är tunga? Har du förslag på ännu lättare cross?
Quote from Funbeat user on 11 December 2008, 12:20Stefan säljer lättare!
Stefan säljer lättare!