Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCanyon.de - bra eller anus?
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej! jag ska köra klassikern (utan direkta tidskrav) och därmed oxå köra vätternrundan nästa år. Jag äger just nu ingen cykel, men vill inte trampa runt vättern på nån gammel mountanbike utan tänkte köpa en räser,

Jag fick tipset att köpa en räser-cykel

Kolla på happymtb.org! De testade Canyon Roadlite 5.0 och Canyon Ultimate CF. 7.0. De kan ge nått i alla fall, har ingen egen erfarenhet av deras cyklar!

Det beror på om du ska endast köra VR eller kan tänka dig att använda cykeln till pannbensträning.

Cykeln ifråga är helt ok för de pengarna. Köp med compact.

Kolla runt lite på tyska cykel siter, det är rea nu på många kanon hojar. Kolla även på danska siter, såg tex scott cr1 (carbon hoj) för 11000 danska och det är billigt. Men se till att kolla vilken storlek som passar dig, antingen om du har nån kompis ho

Eftersom alla kan handla på nätet, varför ska det då finnas cykelhandlare?

Efter fultesten så kan du komma med postordercykeln och behöva hjälp.
Då kan cykelhandlaren ta betalt för testning, pratstunder, service och overhead.

David P skev:
> Eftersom alla kan handla på nätet, varför ska det då finnas cykelhandlare?

De cykelhandlare jag har pratat med tjänar inte särskilt mkt på varje såld cykel.
Det de tjänar pengar på är krinförsäljning och service.

Den som vill stödja sin

Sällan det är någon cykelhandlare med vid punkteringar.
De visar någon cykel för någon fultestare som sedan ändå handlar på internet.

Har testat canyon o efter en tur så kan ja meddela att nästa cykel blir en canyon ultimate cf har bara bestämt mej för vilken model men vad ja har sett på deras sida så får man mycket för pengarna

Cykeln du funerar på räcker långt till att börja med. Duger utmärkt att både träna och tävla med. Motsvarande cykel och utrustning kostar ca 10.500-14.000:- i Sverige. Dock kanske man ska fundera på om det är värt att spara någon tusenlapp för att sedan i

Fick hem min Canyon mtb igår och är så långt mkt nöjd (förutom med leveranstiden...). Visserligen inte en racer som du frågade om men jämfört med att köpa mtb hos cykelhandlare i samma prisklass är den outstanding.

12