Quote from Guest on 5 February 2014, 08:41Styret på en del cyklar är farligt. Läs mer här:
http://www.3tcycling.com/3TAduroRecall/
Styret på en del cyklar är farligt. Läs mer här:
http://www.3tcycling.com/3TAduroRecall/
Quote from Funbeat user on 5 February 2014, 08:51Fast du kan ju inte säga att dom "återkallar P5" ... .en del styren är farliga och bör kollas upp/fixas... vad jag fattade i mejlet med samma info som dom skickade ut så gällde det väl inte precis alla P5:or?
Fast du kan ju inte säga att dom "återkallar P5" ... .en del styren är farliga och bör kollas upp/fixas... vad jag fattade i mejlet med samma info som dom skickade ut så gällde det väl inte precis alla P5:or?
Quote from Elias Engqvist on 5 February 2014, 09:18Är det inte så här:"3T Design Recalls Cervélo P5 Bicycles with Aduro Aero Handlebars Due to Risk of Injury"?
Är det inte så här:"3T Design Recalls Cervélo P5 Bicycles with Aduro Aero Handlebars Due to Risk of Injury"?
Quote from Funbeat user on 5 February 2014, 09:44Precis! Det står ju vidare i mejlet... "If you have purchased a Cervélo P5 fitted with 3T Aduro aero bars, please do not ride your bike until you read this letter and ensure that the repairs indicated have been completed"
Alla P5:or är inte berörda och
Precis! Det står ju vidare i mejlet... "If you have purchased a Cervélo P5 fitted with 3T Aduro aero bars, please do not ride your bike until you read this letter and ensure that the repairs indicated have been completed"
Alla P5:or är inte berörda och
Quote from Funbeat user on 5 February 2014, 10:03Ok, slarvade lite med formuleringen... 🙂 Lite surt är det, jag beställde min cykel förra veckan och fick den i morse och igår kom meddelandet om återkallandet. Cykeln är dessutom färdigmonterad så nu får jag montera bort styret och kolla serienumret och
Ok, slarvade lite med formuleringen... 🙂 Lite surt är det, jag beställde min cykel förra veckan och fick den i morse och igår kom meddelandet om återkallandet. Cykeln är dessutom färdigmonterad så nu får jag montera bort styret och kolla serienumret och
Quote from Lena Bjerlöw on 5 February 2014, 11:45Rami - Det är inte så svårt att kolla. Skruva bara bort den övre "luckan" på styret och lys ner med en ficklampa, så ser man serienumret. Jag hade 1209, så min är lugn 🙂
Rami - Det är inte så svårt att kolla. Skruva bara bort den övre "luckan" på styret och lys ner med en ficklampa, så ser man serienumret. Jag hade 1209, så min är lugn 🙂
Quote from Funbeat user on 5 February 2014, 21:22Tack för tipset Karin! Ska bara inhandla en momentnyckel så jag vågar skruva upp toppen.
Tack för tipset Karin! Ska bara inhandla en momentnyckel så jag vågar skruva upp toppen.
Quote from Rasmus Olsson on 5 February 2014, 21:52Fullt normalt att stå å lysa med en ficklampa ner i gaffelröret. 😉
Fullt normalt att stå å lysa med en ficklampa ner i gaffelröret. 😉