Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonChallange vs Ironman
You need to log in to create posts and topics.

12

Har en fråga till er som har kört både Challengeserien (typ Köpenhamn) och Ironman. Hur skiljer sig arrangemangen åt? Är det "värt" att köra Challenge eller skall man satsa på att köra Ironman arrangemang, Kalmar var ju superbra!
Är medveten om att arrang

Same same! Bra och proffsiga arrangemang båda två!

Dock....Vill du till Hawaii är det Ironman som gäller;-)

Bra arrangemang båda två. Jag har kört Challenge Barcelona, och en del olika IMs. Skillnaden brukar vara att Challenge kör våg-start på simningen, IMs brukar köra mass-start.

Jag har bara kört ett IM-arrangemang - 70.3 på Mallorca i våras - och där var det vågstart på simningen.

Inte så stor "Hype" i challenge serien... Ironman "hypen" är ju lite överdriven? Lite fånigt att man måste köra en "ironman" för att få kalla sig en sådan! Distansen är ju trots allt det samma....

Tack för era synpunkter. Jag körde Kalmar nu och tänkte på andra ställen typ Köpenhamn eller Barcelona för framtiden. Dock har man blivit lite bortskämd efter Kalmars fullträff därav frågan (iof Kalmars förtjänst, troligtvis inte så mkt Ironmanorganisatio

Tack för era synpunkter. Jag körde Kalmar nu och tänkte på andra ställen typ Köpenhamn eller Barcelona för framtiden. Dock har man blivit lite bortskämd efter Kalmars fullträff därav frågan (iof Kalmars förtjänst, troligtvis inte så mkt Ironmanorganisatio

Challenge verkar ju vara lite billigare iaf?

Jag körde Kalmar förra året och gillade det även då, även om årets upplaga verkar har slagit det..
I år blir det Barcelona men det var mest för omväxlingens skull. När man väl är i vattnet, på cykeln eller stapplar sig fram på löpningen misstänker jag att

Chrissie Wellington väljer i sin bok att kalla Challenge tävlingarna för ironman medan varumärkestävlingarna är Ironman. Skillnaden mellan stor och liten bokstav känns kanske inte så väsentlig. 😉

12