Quote from Guest on 11 May 2009, 11:47Challenge-serien utöker med en tävling på ironman-distans i Köpenhamn.
http://www.trijuice.com/2009/05/new_challange_series_triathlon_headed_to_copenhagen_in_2010.htm
http://www.challengecopenhagen.com/
Challenge-serien utöker med en tävling på ironman-distans i Köpenhamn.
http://www.trijuice.com/2009/05/new_challange_series_triathlon_headed_to_copenhagen_in_2010.htm
Quote from Lotta W on 11 May 2009, 11:57Kul!
Kul!
Quote from Funbeat user on 16 May 2009, 17:36Denna ser ju trevligare ut än vad Kalmar gör. Får åka upp och se Kalmar i år men denna ser ut att bli en utmanare till 2010 om vart debuten kommer ske!
Denna ser ju trevligare ut än vad Kalmar gör. Får åka upp och se Kalmar i år men denna ser ut att bli en utmanare till 2010 om vart debuten kommer ske!
Quote from Funbeat user on 14 March 2010, 20:01Då var jag anmäld. Det ska bli riktigt roligt.
Anders.
Då var jag anmäld. Det ska bli riktigt roligt.
Anders.
Quote from Ulrika Ekelund on 14 March 2010, 21:58Jag undrar om Skandinavien är stort nog för två fullängdstävlingar så tätt inpå varandra......
Jag undrar om Skandinavien är stort nog för två fullängdstävlingar så tätt inpå varandra......
Quote from Funbeat user on 14 March 2010, 23:21Tror det finns utrymme för 2 st, men så nära inpå är tveksamt.
Köpenhamn tycks verkligen trycka på för att få "deras" att bli störst, bara se på prissummorna.
Någon som kan dementera ryktet att de är ute efter IM stämpel inom en kort framtid?Kalmar måst
Tror det finns utrymme för 2 st, men så nära inpå är tveksamt.
Köpenhamn tycks verkligen trycka på för att få "deras" att bli störst, bara se på prissummorna.
Någon som kan dementera ryktet att de är ute efter IM stämpel inom en kort framtid?
Kalmar måst
Quote from Lotta W on 15 March 2010, 08:32Det är samma organisation bakom Challenge Copenhagen som Challenge Roth, så troligtvis kommer de att fortsätta under det paraplyet om tävlingen blir lyckad. Jag kan tänka mig att de kan locka en och annan tysk till tävlingen: ironmandistans-tävlingar fyll
Det är samma organisation bakom Challenge Copenhagen som Challenge Roth, så troligtvis kommer de att fortsätta under det paraplyet om tävlingen blir lyckad. Jag kan tänka mig att de kan locka en och annan tysk till tävlingen: ironmandistans-tävlingar fyll
Quote from Ulrika Ekelund on 15 March 2010, 09:12Växlingsområdet i Kalmar är större än på Hawaii, och de har väl uppemot 2000 deltagare.
Det ryktas dock att ett nytt (och större) växlingsområde i Kalmar är på gång. Kanske redan i år.... 😉
Växlingsområdet i Kalmar är större än på Hawaii, och de har väl uppemot 2000 deltagare.
Det ryktas dock att ett nytt (och större) växlingsområde i Kalmar är på gång. Kanske redan i år.... 😉
Quote from Funbeat user on 15 March 2010, 09:26Jag tror inte Challenge Copenhagen är ett hot mot Kalmar. Som Christer nämner lockar tävlingen i Köpenhamn många tävlande från kontinenten.
Tävlingn i Kalmar är ännu inte beroende av internationella deltagare. Förra året var ca 75% av dem som fullföljde
Jag tror inte Challenge Copenhagen är ett hot mot Kalmar. Som Christer nämner lockar tävlingen i Köpenhamn många tävlande från kontinenten.
Tävlingn i Kalmar är ännu inte beroende av internationella deltagare. Förra året var ca 75% av dem som fullföljde
Quote from Funbeat user on 23 August 2010, 15:16Stålmän däckade av kloakvatten
Förra helgens tävling Challenge Copenhagen, en tävling om att vinna titeln "Ironman", blev tuff för de 1 700 tävlande. Många av dem har däckat med flera dagar av svåra magsmärtor och diarré, skriver Politiken.Köpenhamn. D
Stålmän däckade av kloakvatten
Förra helgens tävling Challenge Copenhagen, en tävling om att vinna titeln "Ironman", blev tuff för de 1 700 tävlande. Många av dem har däckat med flera dagar av svåra magsmärtor och diarré, skriver Politiken.
Köpenhamn. D