Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatCitat
You need to log in to create posts and topics.

12

Citat funktionen saknar jag.
På flashback har dom en som jag tycker är bra.

Det saknas absolut. Nu blir det en massa klipp och klistra för att få ordning på det, men oftast blir det bara förvirrande för alla gör olika. En quote-knapp som i SMF eller phpBB räcker bra som klistrar in texten i rutan längst ner omgiven med quote-tagg

Så himla krångligt är det inte att citera som det är nu. Däremot är jag rätt säker på att det skulle dyka upp en massa inlägg med nonsenscitat, i flera nivåer dessutom. Huh!

Det är därför vi behöver moderatorer här 🙂

Citat Raymond Bergmark:
>Så himla krångligt är det inte att citera som det är nu. Däremot är jag rätt säker på att det skulle dyka upp en massa inlägg med nonsenscitat, i flera nivåer dessutom. Huh!

Vid långa citat med flera stycken är det svårt att veta

Den sorten som flashback har är insjuken och förminskar texten.
Visst är det en negativ effekt om alla börjar citare. Men man får ju med hela meningar eller texter och det blir lättare för nästa person att förstå helheten.
Tycker jag iallafall.

Om man ska lägga till citatstöd, ska det inte vara möjligt att automatiskt kunna citera ett helt inlägg (typ klicka på en länk citera och det blir ett automatiskt ifyllt svarsformulär med citattagg och text ifylld) hellre något som liknar "BILD:" eller nå

Linus, vad menar du med att det ska likna bild?? förstod inte riktigt men det lät bra...tror ja(eftersom jag inte fatta riktigt)

Jo, idag kan man skriva "BILD:" och direkt efter den texten en länk till en bild. Då blir det en bild istället. Det jag menade var att man själv måste skriva något typ "CITAT:bla bla bla" för att det ska bli "citatformat" av texten bla bla bla. Eller som

BILD:-funktionen är riktigt bra exempel. Den är inte för lätt att använda och då är det få som använder den.
Citat-funktionen kunde vara likadan fast jag föredrar nog BBCode-taggar:
quoteciterad text/quote

...framför något eget påhitt som t.ex:
CITAT:"ci

12