Quote from Guest on 13 September 2008, 16:25Hej
Har börjat cykla racer nu i sommar och har "vanliga" glasögon.
Är sugen på att skaffa ett par racerglasögon och till vissa märken finns det clips som man kan få i rätt styrka att fästa innanför de ordinarie glasen.
Min fundering är hur detta fungerar?
Hej
Har börjat cykla racer nu i sommar och har "vanliga" glasögon.
Är sugen på att skaffa ett par racerglasögon och till vissa märken finns det clips som man kan få i rätt styrka att fästa innanför de ordinarie glasen.
Min fundering är hur detta fungerar?
Quote from Funbeat user on 13 September 2008, 16:35Vanligast är Rudy Project.
Vanligast är Rudy Project.
Quote from Fredrik Olsson on 13 September 2008, 17:46http://www.sportoptik.se/
Quote from Funbeat user on 13 September 2008, 18:38Beror lite på styrka, för mig blir det lite tungt för näsan. 4,5 dioptri.
Beror lite på styrka, för mig blir det lite tungt för näsan. 4,5 dioptri.
Quote from Mikaela Hedberg Andersson on 14 September 2008, 12:18Jag har insatsoptik (i Adidas Evil Eye) och tycker att det fungerar hyfsat.
Fördelen är att det går att byta linserna lätt eftersom dom inte är slipade, tex mellan mörka och ljusa. En nackdel är att dom immar igen lättare, linsen är det inga problem med
Jag har insatsoptik (i Adidas Evil Eye) och tycker att det fungerar hyfsat.
Fördelen är att det går att byta linserna lätt eftersom dom inte är slipade, tex mellan mörka och ljusa. En nackdel är att dom immar igen lättare, linsen är det inga problem med
Quote from Funbeat user on 14 September 2008, 16:17Ok tack för era svar, har sneglat på ett par Adidas, farhågan är väl att de blir rätt tunga eftersom jag har rätt taskig syn. Sedan beror det väl om man kräver lika bra korrektion/slipning som vid normala glasögon.
/Mats
Ok tack för era svar, har sneglat på ett par Adidas, farhågan är väl att de blir rätt tunga eftersom jag har rätt taskig syn. Sedan beror det väl om man kräver lika bra korrektion/slipning som vid normala glasögon.
/Mats
Quote from Funbeat user on 15 September 2008, 10:30Har också Adidas Evil Eye, funkar bra i allt utom mycket fuktig väderlek då de många ytorna ställer till det lite. Jag har också progressiva glas normalt men inte i dessa, vet inte ens om det går. Har inte varit ett problem hittills. Insatlglasen är mycke
Har också Adidas Evil Eye, funkar bra i allt utom mycket fuktig väderlek då de många ytorna ställer till det lite. Jag har också progressiva glas normalt men inte i dessa, vet inte ens om det går. Har inte varit ett problem hittills. Insatlglasen är mycke
Quote from Funbeat user on 16 September 2008, 14:19Ha ...Jag håller med David P (otroligt) Rudy Project har ett gång både snygga och sköna glasögon där man kan ha Vanliga glasor till...typ...Sen är det överlägset det coolast glasögon märket...(om det nu är visktigt) Har ett par sådana...men använder märkl
Ha ...Jag håller med David P (otroligt) Rudy Project har ett gång både snygga och sköna glasögon där man kan ha Vanliga glasor till...typ...Sen är det överlägset det coolast glasögon märket...(om det nu är visktigt) Har ett par sådana...men använder märkl