Quote from Guest on 1 August 2010, 12:19Hej
Jag är en lycklig ägare av ett par
Sidi Landsvägskor.
är det någon därute som kan hjälpa mig med
i vilken nivå man ska sätta klipen, nära hålfoten
eller närmare framkanten av skon.
i Sidis fall finns det numrering, så finns
det någon med det fabrikate
Hej
Jag är en lycklig ägare av ett par
Sidi Landsvägskor.
är det någon därute som kan hjälpa mig med
i vilken nivå man ska sätta klipen, nära hålfoten
eller närmare framkanten av skon.
i Sidis fall finns det numrering, så finns
det någon med det fabrikate
Quote from Funbeat user on 1 August 2010, 12:29Du menar klossar. Clips har en del av oss på pedalerna, kenske mest av nostalgiska skäl.
Personligen sätter jag klossarna så långt bak på skorna som möjligt eftersom jag inbillar mig att risken för kramp i vaderna minskar då. Om man vill jobba mer med va
Du menar klossar. Clips har en del av oss på pedalerna, kenske mest av nostalgiska skäl.
Personligen sätter jag klossarna så långt bak på skorna som möjligt eftersom jag inbillar mig att risken för kramp i vaderna minskar då. Om man vill jobba mer med va
Quote from Funbeat user on 1 August 2010, 13:06Hej
Du har så rätt, klossar menar jag såklart, tack för ditt svar! 🙂
Hej
Du har så rätt, klossar menar jag såklart, tack för ditt svar! 🙂
Quote from Funbeat user on 1 August 2010, 13:50Hej! Man brukar säga att stortåleden skall vara mitt över pedalaxeln. Men det är naturligtvis väldigt individuellt. Susanne Ljungskog experimenterade med detta, hon hade klossen i princip i hålfoten, men det kräver att man modifierar skorna en del.
Hej! Man brukar säga att stortåleden skall vara mitt över pedalaxeln. Men det är naturligtvis väldigt individuellt. Susanne Ljungskog experimenterade med detta, hon hade klossen i princip i hålfoten, men det kräver att man modifierar skorna en del.
Quote from Rasmus Olsson on 1 August 2010, 17:35Gjorde an bikefitt i veckan hos Cykelcity. Fredde sköt klossarna på på mina Shimanoskor så långt bak som möjligt. Men det var min kropp det.
Gjorde an bikefitt i veckan hos Cykelcity. Fredde sköt klossarna på på mina Shimanoskor så långt bak som möjligt. Men det var min kropp det.
Quote from Funbeat user on 1 August 2010, 17:38Långa tår?
Långa tår?
Quote from Funbeat user on 1 August 2010, 19:18Jag har också precis varit på fitting på cykelcity och fick också klossarna så långt bak som möjligt. Vi började med det, och sen justerade vi cykeln efter den positionen på foten.
Jag har också precis varit på fitting på cykelcity och fick också klossarna så långt bak som möjligt. Vi började med det, och sen justerade vi cykeln efter den positionen på foten.