Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelContinental
You need to log in to create posts and topics.

Hej.Är det någon som har testat contiental grand prix 24 på cykeln än,rullar det lätt,i så fall ska jag köpa ett par,,,känns rätt segt nu,,

Ännu bättre är att köpa GP4000S 25mm (med snabbare gummiblandning), hittade mina på bike-discount men de lär vara slut just där för tillfället.

Ja, jag har precis satt på och kört några rundor och är helnöjd. Känns som man fick lite bättre grepp och även komfort jämfört med mina tidigare slitna GP4000S

Sedan är det exakt samma gummiblandning i GP4000S och GP 24

Black Chili
http://www.conti-onl

Inte helt lätt att förstå skillnaderna mellan GP24 och GP4000

Vad jag lyckas se är att GP4000S har en högre TPI (330 vs. 180) samt att GP24 har "Poly X Breaker" medan GP4000 har "Vectran Breaker"

(samt att GP4000S är lite dyrare då förstås)

Antar att h

Hur breda och höga är dessa däck? GP24 anges vara 24mm breda och 4000S-25 vara 25mm breda. Har läst tidigare att Conti är smalare än vad som anges. Likaså har jag sett någonstans att 24-orna ska ha en högre profil. Stämmer det?
Jag vill gärna få plats med

Tpi er et mål for tettheten i vevningen på bommulsduken i dekket.. Høyere des bedere. 330 er blant de aller tetteste på markede.

Vectran Breaker regnes for og ha bedre grep å bremseefekt enn Poly X Breaker.

(har ikke noget test å vise til)

P Dahl: Mina GP4000-25 som jag köpte för ett år sedan (verkar vara identiska med årets GP4000S-25 med Black Chili-gummi och Vectran-väv) är ganska exakt 25 mm på både bredd och höjd. Har kört ca 200 mil på dem utan några problem, de ser fortfarande riktig

Jag har läst ett däckstest(tyvärr hittar jag inte länken nu) av 23mm versionerna av Conti GP4000 och GP4000S
Det var skillnad mellan dem och det kanske det är även för 25mm varianterna.