Quote from Guest on 18 April 2011, 21:14En kompis vill välja mellan en Scott CR1 Elite eller Pro, resp en Specialized Tarmac Comp SL2 Ultegra. Bortsett från pris o sånt praktiskt, hur jämför sig de två? Han är ganska stor o tung o cyklar motionslopp + lite triathlon (kommer att sätta på tempopi
En kompis vill välja mellan en Scott CR1 Elite eller Pro, resp en Specialized Tarmac Comp SL2 Ultegra. Bortsett från pris o sånt praktiskt, hur jämför sig de två? Han är ganska stor o tung o cyklar motionslopp + lite triathlon (kommer att sätta på tempopi
Quote from Funbeat user on 18 April 2011, 21:24De är nog tämligen jämförbara. Om jag var din kompis skulle jag testcykla båda och välja utifrån vilken som känns bäst helt enkelt.
De är nog tämligen jämförbara. Om jag var din kompis skulle jag testcykla båda och välja utifrån vilken som känns bäst helt enkelt.
Quote from Funbeat user on 18 April 2011, 23:47Var ute på premiärtur på min CR1 Pro igår och kan inte annat än varmt rekommendera den cykeln, men självklart ska man testa sig fram...
Var ute på premiärtur på min CR1 Pro igår och kan inte annat än varmt rekommendera den cykeln, men självklart ska man testa sig fram...
Quote from Funbeat user on 19 April 2011, 07:11Som jag förstår det är väl addict och tarmacen mest lika. Cr1 är väl som roubaix?
Jag valde tarmacen då den var styvast i sidled.
Som jag förstår det är väl addict och tarmacen mest lika. Cr1 är väl som roubaix?
Jag valde tarmacen då den var styvast i sidled.
Quote from Berit Bengtson on 19 April 2011, 08:56Generellt sett så är Tarmacs ram den bättre för en stor och tung cyklist.
Men skillnaden är inte större än att andra delar (typ, hjul, tapp och styre) spelar större roll för upplevelsen.
Gafflarna skiljer oxå en del. Tarmac Comp har tidgare haft en gaffel
Generellt sett så är Tarmacs ram den bättre för en stor och tung cyklist.
Men skillnaden är inte större än att andra delar (typ, hjul, tapp och styre) spelar större roll för upplevelsen.
Gafflarna skiljer oxå en del. Tarmac Comp har tidgare haft en gaffel
Quote from Funbeat user on 19 April 2011, 09:04I det här fallet är det Cyklotekets specar, så hjulen blir då
Fulcrum Racing 6 mot Ksyrium Elite på Scotten - jag har ett par Fulcrum Racing 5 jag är nöjd med men kan inget om Ksyrium Elite.
I det här fallet är det Cyklotekets specar, så hjulen blir då
Fulcrum Racing 6 mot Ksyrium Elite på Scotten - jag har ett par Fulcrum Racing 5 jag är nöjd med men kan inget om Ksyrium Elite.
Quote from Funbeat user on 19 April 2011, 09:33Tarmac
Tarmac