Quote from Guest on 8 September 2014, 12:02Rengjorde cykeln igår och smörjde in kedjan med CRC Klisterolja som jag hade ståendes på hyllan, men det känns som att den nog mer är tänkt till motorcyklar men kedja som kedja, tänkte jag.
Jag har bara cyklat någon kilometer med detta och det lät fint o
Rengjorde cykeln igår och smörjde in kedjan med CRC Klisterolja som jag hade ståendes på hyllan, men det känns som att den nog mer är tänkt till motorcyklar men kedja som kedja, tänkte jag.
Jag har bara cyklat någon kilometer med detta och det lät fint o
Quote from Funbeat user on 8 September 2014, 12:12Köp en olja i en bra cykelbutik så får du en som är tänkt till cyklar.
Köp en olja i en bra cykelbutik så får du en som är tänkt till cyklar.
Quote from Funbeat user on 8 September 2014, 16:44Denna har jag använt till både racer och MTB. Tycker att den funkar riktigt bra så länge det inte är blött/skitigt, då den inte "sitter fast" så bra. Jag torkar rent/smörjer/torkar av minst var tionde mil. Dock inte mitt i ett långpass 🙂
Vill du vara på
Denna har jag använt till både racer och MTB. Tycker att den funkar riktigt bra så länge det inte är blött/skitigt, då den inte "sitter fast" så bra. Jag torkar rent/smörjer/torkar av minst var tionde mil. Dock inte mitt i ett långpass 🙂
Vill du vara på
Quote from Funbeat user on 8 September 2014, 16:46...och här kommer länken: http://biltema.se/sv/Bilvard/Olja-och-Smorjmedel/Ovriga-smorjmedel/Smorjmedel-med-PTFE-364516/
...och här kommer länken: http://biltema.se/sv/Bilvard/Olja-och-Smorjmedel/Ovriga-smorjmedel/Smorjmedel-med-PTFE-364516/
Quote from Berit Bengtson on 8 September 2014, 18:03Jag har genom åren anänt många olika kedjeoljor, med välande resultat
När jag bytte från vanlig olja, typ FinishLine gröna, till vax, tex Squirt Lube, fick jag en mkt renare "drivlina".När jag sedan bytte från Squirt till ProGold Xtreme fick jag bättr
Jag har genom åren anänt många olika kedjeoljor, med välande resultat
När jag bytte från vanlig olja, typ FinishLine gröna, till vax, tex Squirt Lube, fick jag en mkt renare "drivlina".
När jag sedan bytte från Squirt till ProGold Xtreme fick jag bättr
Quote from Funbeat user on 8 September 2014, 18:46Fråga till Håkan: Hur ofta/sällan smörjer du med den olja du rekommenderar?
Fråga till Håkan: Hur ofta/sällan smörjer du med den olja du rekommenderar?
Quote from Berit Bengtson on 8 September 2014, 22:20Jag har inget bra svar på det,
mer än att jag tycker att jag nu har längre intervaller mellan smörjningarna än med tidigare oljor/va jag har använt.
Jag har inget bra svar på det,
mer än att jag tycker att jag nu har längre intervaller mellan smörjningarna än med tidigare oljor/va jag har använt.
Quote from Funbeat user on 10 September 2014, 10:09Jag använder också oljan som Håkan lyftar fram. Jag är mycket nöjd. Jag kör rätt många långa rundor och många gånger i regn. Den håller för en 60-milare. Just den här veckan blir det 40-mil (20-mil x 2), i regn igår. Jag behöver inte göra något inför hemr
Jag använder också oljan som Håkan lyftar fram. Jag är mycket nöjd. Jag kör rätt många långa rundor och många gånger i regn. Den håller för en 60-milare. Just den här veckan blir det 40-mil (20-mil x 2), i regn igår. Jag behöver inte göra något inför hemr
Quote from Funbeat user on 13 September 2014, 20:52Har nu kört några mil med denna klisterolja och den fungerar riktigt bra men jag tänker ändå fixa en cykelolja då denna har tagit slut, så jag tackar för svaren.
Har nu kört några mil med denna klisterolja och den fungerar riktigt bra men jag tänker ändå fixa en cykelolja då denna har tagit slut, så jag tackar för svaren.
Quote from Funbeat user on 22 September 2014, 12:02Håkans länk verkar inte funka, jag hittar bara sprayversionen på xxl:
http://www.xxl.se/cykel/verkstad-och-underhall/underhallsprodukter/smorjning/progold-xtreme-chain-lube-aerosol-8oz-cykelolja/p/1089398_1_stylemen effekten kanske är densamma. Ska nog
Håkans länk verkar inte funka, jag hittar bara sprayversionen på xxl:
http://www.xxl.se/cykel/verkstad-och-underhall/underhallsprodukter/smorjning/progold-xtreme-chain-lube-aerosol-8oz-cykelolja/p/1089398_1_style
men effekten kanske är densamma. Ska nog