Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCrescent Nano
You need to log in to create posts and topics.

Jag har själv köpt en Trek Lexa SL och min sambo är intresserad av en Crescent Nano som hon kan få till ett ganska bra pris. Jag har hört mycket om flera cykelmärken, men jag tycker att Crescent nämns väldigt sällan i racersammanhang. Vi kommer att cykla

Vad det står på bakväxeln är av underordnad betydelse, reglagen är betydligt viktigare. Nanon har Sora-reglage. De fungerar dugligt, men kan vara svårt att växla om man ligger nere i bocken.
Nano är en instegscykel i alla bemärkelser, 9.8 kg tung, inte s

Jag har kört på en nano i flera år utan några problem. Gällande växlar gäller: du får vad du betalar för. Jag har skaffat ny cykel i år och kör nu på shimano 105 och skillnaden är märkbar. Sen beror det på hur mycket du cyklar. Kör du inte mer än 150-200

Jag går också i cykelköpartankar. Snubblade just på Trek Lexa SL på nätet och tyckte att den verkade uppfylla många av mina önskningar. Har du hunnit provcykla din? Är du nöjd? Var köpte du den?

Lycka till på tjejvättern!

För det första är hon ju väldigt snygg! 😉 Än så länge har jag hunnit cykla 3,5 mil och det är min första racer så jag har ingenting att jämföra med. Jag är dock redan biten och jag längtar till nästa gång jag får cykla, och det bör väl även bero på min f

Ja den är verkligen snygg! Jämfört med de racercyklar jag tittat på så ser den mycket bättre ut. Många tjejcyklar har ju en förmåga att vara rosa eller lila med små blommor och girlanger.... verkar vara ett bra pris också. Tyvärr bor jag i stockholm, men

Crecent nano duger säkert som instegs cykel, men viktigare är att storleken och ramgeometrin passar din sambo.
Gör en bikefit eller besök t.ex. "bruses sadelskola":
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=437639

Emma: Var har du hittat damracers i rosa, lila, med små blommor och girlanger? Det skulle jag vilja ha, men min erfarenhet är att damracers är precis lika trista som vanliga racers. Däremot finns det ju en och annan tantcykel som möjligen kvalar in undet

Tittade på en Bianchi som var vit och rosa, en Spezialised som var vit och lila och så var det nog en cannondale som var vit och lila med girlanger i. Blommor var det kanske inte så många... Jag skulle också kunna tänka mig lite rosa eller lila, men jag v