Quote from Guest on 5 April 2009, 22:15Hello,
Jag undrar om någon kan hjälpa mig. Då jag nyligen köpt en ny cykel kan jag nu experimentera mer med min förra bike. Jag har en Militärcykel som jag drevat ned bak och har länge varit sugen på att dreva upp den fram. Jag har skruvat en del och bytt
Hello,
Jag undrar om någon kan hjälpa mig. Då jag nyligen köpt en ny cykel kan jag nu experimentera mer med min förra bike. Jag har en Militärcykel som jag drevat ned bak och har länge varit sugen på att dreva upp den fram. Jag har skruvat en del och bytt
Quote from Rasmus Olsson on 5 April 2009, 22:25Hahaha, det är garanterat franska gängor på vevlagret. Hittar du sådana med rätt mått så säg till, så köper jag tio. Tror jag köpte Stockholms sista förra året.
Hahaha, det är garanterat franska gängor på vevlagret. Hittar du sådana med rätt mått så säg till, så köper jag tio. Tror jag köpte Stockholms sista förra året.
Quote from Funbeat user on 5 April 2009, 22:31Hehe.... Jo, jag känner på mig att det är ganska kört. =)
Mvh
Hehe.... Jo, jag känner på mig att det är ganska kört. =)
Mvh
Quote from Rasmus Olsson on 5 April 2009, 22:33Fast jag vet ju inte alls. Jag bara fabulerade totalt.
Fast jag vet ju inte alls. Jag bara fabulerade totalt.
Quote from Funbeat user on 6 April 2009, 06:29till Faubervev har jag nog bara sett lösa klingor på 44 och 46 tänder
till Faubervev har jag nog bara sett lösa klingor på 44 och 46 tänder
Quote from Funbeat user on 6 April 2009, 22:39Jag totalrenoverade min militärcykel för tre-fyra år sedan. Den är inte alls i samma fina skick som på din bild, så den är nog minst 50 år gammal. Lämnade in hojen till Tellus cykel o sport i Hägersten. De hade inga problem att få tag i nytt vevparti. Vet
Jag totalrenoverade min militärcykel för tre-fyra år sedan. Den är inte alls i samma fina skick som på din bild, så den är nog minst 50 år gammal. Lämnade in hojen till Tellus cykel o sport i Hägersten. De hade inga problem att få tag i nytt vevparti. Vet
Quote from Charlotte Skoglund on 7 April 2009, 07:38ser ut att vara monark eller???tycker att vevarmarna nästan ser ut som på min gamla motionscykel...kolla för det finns vissa gamla crescent och monark som har samma lösning med lagret men med 4kant så det borde gå att sätta vanlig vev med lösa klingor på
ser ut att vara monark eller???tycker att vevarmarna nästan ser ut som på min gamla motionscykel...kolla för det finns vissa gamla crescent och monark som har samma lösning med lagret men med 4kant så det borde gå att sätta vanlig vev med lösa klingor på
Quote from Funbeat user on 7 April 2009, 21:11Kanon. Tack för alla tips. Det står Monark/Crescent på den.
Mvh
Kanon. Tack för alla tips. Det står Monark/Crescent på den.
Mvh