Quote from Guest on 22 October 2013, 10:01Jag funderar på att köpa en lite mer dedikerad vinterpendlingscykel med så lågt underhållsbehov som möjligt. Läste för något år sedan här om en cx med alfine navväxlar och skivbromsar, men har inte lyckats hitta den igen. Någon här som kan hjälpa mig med
Jag funderar på att köpa en lite mer dedikerad vinterpendlingscykel med så lågt underhållsbehov som möjligt. Läste för något år sedan här om en cx med alfine navväxlar och skivbromsar, men har inte lyckats hitta den igen. Någon här som kan hjälpa mig med
Quote from Funbeat user on 22 October 2013, 10:11Genesis Day One kanske?
http://www.genesisbikes.co.uk/bikes/adventure/urban-cross/day-one-alfine-8
Tror att det finns en svensk distributör, men hittar inte via telefonen just nu. Annars finns det engelska online-shoppar som säljer, ex Evans Cycles. Ja
Genesis Day One kanske?
http://www.genesisbikes.co.uk/bikes/adventure/urban-cross/day-one-alfine-8
Tror att det finns en svensk distributör, men hittar inte via telefonen just nu. Annars finns det engelska online-shoppar som säljer, ex Evans Cycles. Ja
Quote from Funbeat user on 24 October 2013, 13:44Tack Mattias, det var nog den jag tänkte på.
Efter att ha googlat lite på recensioner så verkar den vara tung och ha geometri som en hybrid.
Kanske vore bättre att köpa en hybrid då och sätta på ett bockstyre så småningom?
Eller kanske köpa en cx ram
Tack Mattias, det var nog den jag tänkte på.
Efter att ha googlat lite på recensioner så verkar den vara tung och ha geometri som en hybrid.
Kanske vore bättre att köpa en hybrid då och sätta på ett bockstyre så småningom?
Eller kanske köpa en cx ram
Quote from Funbeat user on 24 October 2013, 14:01Jag är inte jätteinsatt, men jag funderade på att sätta bock på min (gamla) cityhybrid. Vad jag kom fram till så skulle det bli ganska dyrt, nya växelreglage -> förmodligen nya växlar + annat...
Om det påverkar ditt beslut att du har planer på att i framt
Jag är inte jätteinsatt, men jag funderade på att sätta bock på min (gamla) cityhybrid. Vad jag kom fram till så skulle det bli ganska dyrt, nya växelreglage -> förmodligen nya växlar + annat...
Om det påverkar ditt beslut att du har planer på att i framt