Quote from Guest on 6 February 2013, 15:56Hej hej på er.
Sitter och funderar på att kanske byta ut min scott sub 20 mot en cyclocross istället. Försöker cykla till och från jobbet 2 eller 3ggr varje vecka, har ca 8km enkel väg. Mest cykelväg och kanske 1.5km på grusväg. Gillar när det går undan,
Hej hej på er.
Sitter och funderar på att kanske byta ut min scott sub 20 mot en cyclocross istället. Försöker cykla till och från jobbet 2 eller 3ggr varje vecka, har ca 8km enkel väg. Mest cykelväg och kanske 1.5km på grusväg. Gillar när det går undan,
Quote from Rasmus Olsson on 6 February 2013, 16:06Cx är alltid bättre än en h*br*d. Miljardes gånger bättre. Räcer är nästa steg i evolutionen.
Cx är alltid bättre än en h*br*d. Miljardes gånger bättre. Räcer är nästa steg i evolutionen.
Quote from Funbeat user on 6 February 2013, 17:03Jo, det har jag hört det också. Så de rullar snabbare, bromsar snabbare, svänger bättre och jag behöver knappt trampa? Och så lika sköna att sitta på som soffan hemma? Jag menar, någonstans måste det väl vara en kompromiss mot hybriden, eller är man enbar
Jo, det har jag hört det också. Så de rullar snabbare, bromsar snabbare, svänger bättre och jag behöver knappt trampa? Och så lika sköna att sitta på som soffan hemma? Jag menar, någonstans måste det väl vara en kompromiss mot hybriden, eller är man enbar
Quote from Funbeat user on 6 February 2013, 17:31Inte nödvändigtvis
Inte nödvändigtvis
Quote from Rasmus Olsson on 6 February 2013, 17:35Det är h*br*den som är en kompromiss. Som en bäddsoffa, varken skön att sova eller sitta i.
CX är en CX, inga kompromisser.
Det är h*br*den som är en kompromiss. Som en bäddsoffa, varken skön att sova eller sitta i.
CX är en CX, inga kompromisser.
Quote from Funbeat user on 6 February 2013, 20:47Kan man inte säga något annat? En cykel är en cykel, och för mig är det däcken och rullmotståndet där som är all skillnad mellan hur lätttrampat det är. Så en CX skulle då dessutom erbjuda bockstyre och smalare mellan händerna, Mao mindre luftmotstånd och
Kan man inte säga något annat? En cykel är en cykel, och för mig är det däcken och rullmotståndet där som är all skillnad mellan hur lätttrampat det är. Så en CX skulle då dessutom erbjuda bockstyre och smalare mellan händerna, Mao mindre luftmotstånd och
Quote from Rasmus Olsson on 7 February 2013, 00:17De flesta h*br*der väger dubbelt mot en cx, är >10kg extra märks det med
De flesta h*br*der väger dubbelt mot en cx, är >10kg extra märks det med
Quote from Funbeat user on 7 February 2013, 22:07"Närmar mig med snigelfart mitt mål på 30km/h i snitt till jobbet (sommartid, inte vintertid)."
Jimmy, jag tror att den största skillnaden du kommer märka är att du nog kommer upp i denna snitthastighet på en gång bara av att du byter till en CX. Jag pe
"Närmar mig med snigelfart mitt mål på 30km/h i snitt till jobbet (sommartid, inte vintertid)."
Jimmy, jag tror att den största skillnaden du kommer märka är att du nog kommer upp i denna snitthastighet på en gång bara av att du byter till en CX. Jag pe
Quote from Funbeat user on 8 February 2013, 09:32Tänkte det kanske blir roligare pendling? Har blivit avrådd från räser pga obekväm sittställning, antar att det blir lite väl mycket vinkel på nacke och väldig framåtlutat. Är det samma på en CX?
Förra året blev det inte så mycket extrarundor, kombinerar
Tänkte det kanske blir roligare pendling? Har blivit avrådd från räser pga obekväm sittställning, antar att det blir lite väl mycket vinkel på nacke och väldig framåtlutat. Är det samma på en CX?
Förra året blev det inte så mycket extrarundor, kombinerar
Quote from Funbeat user on 8 February 2013, 12:15"Har blivit avrådd från räser pga obekväm sittställning"
Tja, det beror ju på vad som menas med obekväm sittställning. Sittställningen på en lvg-hoj är ju pga. hur cykeln ser ut vanligtvis mer framåtlutad, och "ihopkrupen" än på en standardcykel (eller h
"Har blivit avrådd från räser pga obekväm sittställning"
Tja, det beror ju på vad som menas med obekväm sittställning. Sittställningen på en lvg-hoj är ju pga. hur cykeln ser ut vanligtvis mer framåtlutad, och "ihopkrupen" än på en standardcykel (eller h