Quote from Guest on 15 January 2013, 21:46sitter man inte lite väl framåtlutat med ett bockstyre?
tänkte på om man ska åka med en ryggsäck på ryggen,vill den då inte "trilla framåt?
funderar på om kanske en cyclocross med ett rakt styre passar bättre,för man sitter väl mera upprätt på en sådan,
sitter man inte lite väl framåtlutat med ett bockstyre?
tänkte på om man ska åka med en ryggsäck på ryggen,vill den då inte "trilla framåt?
funderar på om kanske en cyclocross med ett rakt styre passar bättre,för man sitter väl mera upprätt på en sådan,
Quote from Funbeat user on 15 January 2013, 21:56En cyclocross har "bockastyre" PUNKT SLUT...
En cyclocross har "bockastyre" PUNKT SLUT...
Quote from Funbeat user on 15 January 2013, 22:10Tycker det funkar fint att pendla med rygga och bockstyre. Skönt att kunna gå ner i bocken när det blåser emot.
Dessutom är det fult med rakt styre på en sån hoj. 😉
Tycker det funkar fint att pendla med rygga och bockstyre. Skönt att kunna gå ner i bocken när det blåser emot.
Dessutom är det fult med rakt styre på en sån hoj. 😉
Quote from Funbeat user on 15 January 2013, 22:23Jag pendlar med cyclocross, bockstyre och ryggsäck, funkar jättebra.
Jag pendlar med cyclocross, bockstyre och ryggsäck, funkar jättebra.
Quote from Rasmus Olsson on 15 January 2013, 22:30Dito
Dito
Quote from Funbeat user on 15 January 2013, 23:31Samma här.
Mitt intryck är att crosscyklar allmänt inte har lika mycket drop från sadel till styre som en vanlig racer och därmed ger en lite mer "upprätt" position, om man nu vill prata om någonting sånt i samband med bockstyre och cyclocross/racer. Sjä
Samma här.
Mitt intryck är att crosscyklar allmänt inte har lika mycket drop från sadel till styre som en vanlig racer och därmed ger en lite mer "upprätt" position, om man nu vill prata om någonting sånt i samband med bockstyre och cyclocross/racer. Sjä
Quote from Funbeat user on 16 January 2013, 10:44Gillar också att pendla med cross och ryggsäck. En period hade jag en lös pakethållare och spände fast ryggsäcken där men skippade det, det kändes lite tomt på ryggen. Min ryggsäck har både midjeband och ett spänne över bröstkorgen, båda behövs för att ry
Gillar också att pendla med cross och ryggsäck. En period hade jag en lös pakethållare och spände fast ryggsäcken där men skippade det, det kändes lite tomt på ryggen. Min ryggsäck har både midjeband och ett spänne över bröstkorgen, båda behövs för att ry
Quote from Funbeat user on 16 January 2013, 11:40Jag tycker att jag får ont i ryggen tidigare om jag har (särskilt lite tyngre)ryggsäck på än annars, men för ett ombyte + matlåda + ev simutrustning i <60 min är det ett finfint alternativ. Och det går att ta sig fram även i 40 cm nysnö med riktig crosscy
Jag tycker att jag får ont i ryggen tidigare om jag har (särskilt lite tyngre)ryggsäck på än annars, men för ett ombyte + matlåda + ev simutrustning i <60 min är det ett finfint alternativ. Och det går att ta sig fram även i 40 cm nysnö med riktig crosscy
Quote from Funbeat user on 16 January 2013, 11:41Roland, att ifrågasätta bockstyre möter alltid religiöst motstånd från Cyklister ... vill du diskutera bockstyre i bra/dåligt perspektiv i olika situationer ska du nog göra det i annat än cykelforum. Annars blir det lite som att diskuteras sakfel i bibeln
Roland, att ifrågasätta bockstyre möter alltid religiöst motstånd från Cyklister ... vill du diskutera bockstyre i bra/dåligt perspektiv i olika situationer ska du nog göra det i annat än cykelforum. Annars blir det lite som att diskuteras sakfel i bibeln
Quote from Funbeat user on 16 January 2013, 14:04Biltema har cyklar till salu.
Biltema har cyklar till salu.