Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykel City Gran Fondo Stockholm
You need to log in to create posts and topics.

Söndag 13 maj 2007 inbjuder Fredrikshof IF CK och Cykel City alla cyklister till Cykel City Gran Fondo Stockholm.
Du kan välja mellan två olika banor, den långa på ca 14 mil och den korta på ca 8,5 mil. Båda bansträckningarna är kuperade och avslutningen

Om man studerar banprofilen ( http://www.fredrikshof.se/3225 ) så ser man att loppet avslutas med en 1.8 km lång uppförsbacke med en maxlutning på 17%

Någon som kört uppför backen och som vet hur tuff den är?

/Jonas

Många gånger - jag växte upp i Tullinge.......

Den är väl såvitt jag vet den längsta/högsta backen man kan hitta i Stockholmstrakten, det finns några olika alternativ från tullingeStrand upp till Tullingeberg.

Om jag förstått kartan rätt så är det väl alldeles i ingången till backen, en bit in på Nordanvägen som det brantar till sig rejält. Ganska kort bit dock. Max 50 meter har jag för mig. Men sen är det svårt att få upp farten igen och pulsen är i topp reste

Jo det stämmer (att det är en brant bit på Nordanvägen). Jag vill också minnas att Vårbäcksvägen är brantare och går upp något högre. Längre norrut finns Adler Salvius väg (som kanske heter nåt annat sista biten ner mot sjön) en S-formad backe där man lär

Det är ju vägnamn som låter som musik i mina öron! Vi hade stuga på Murgrönsvägen när jag var liten! Lärde mej simma vid Stendal! Klättrade på Skansberget!
Behöver jag säga mer? 🙂 Vilka somrar, vilka kompisar.......*undrar vad dom gör idag*

Förlåt utsvä

Banbeskrivningen visar att vi ska cykla: Tullinge strand - Nordanvägen - Östanvägen - Nibblevägen -Tullingebergsvägen.

Det är bara att vrida ur de sista krafterna så ska det gå bra! 😉
/Jonas

Kör så det ryker!! Ett extra tramptag för oss som inte kan delta..