Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykel för cykelvasan
You need to log in to create posts and topics.

Hej,

Min gamla cykel har blivit stulen så nu behöver jag köpa en ny. Tänkte köpa en som jag kan ha till vardags (t.ex till gymmet) men även som jag kan använda under cykelvasan.
Efter jag har läst lite så borde en MTB Hardtail passa bra, funkar en sådan

Till vardags kan du ha vilken cykel som helst. Nackdelen med att ha en fin cykel till vardags är stöldrisken så det gäller att låsa den ordentligt. Jag har ett wirelås jag drar genom båda hjulen och sen ett bygellås som jag sätter wiren. Bygellåset sätts

Till CV, men inte till vardagscykling, tycker även jag att en 29" MTB är ett bra val.
Men CV skiljer sig en hel del från "vanliga" MTB-lopp, främst vad gäller lämplig utväxling men även andra detaljer på cykeln typ sittställning, däck o likn
Men det här t

Får tacka för svaren!

Jag kanske skulle varit lite tydligare i TS. Kommer att använda cykeln för CV och sedan för motion på asfalt, grusvägar och terräng likt vasaloppsspåret.

Så största delen kommer cykeln användas på asfalt och grusvägar.

Kommer då

Jag tror att en sådan cykel blir för mycket kompromiss,
åtminstone för mig.
Den cykel jag rekommenderade funkar bra på CV, ännu bättre med de ändringa jag föreslog.
Men för cykling//träning på asfal och grusvägar är en CX ett bättre val,
men även om det g

Gör det enkelt. Köp en 29" hardtail från tyskland, den kommer att funka bra för dig både på CV o all annan cykling efter det. Tips är väl att kolla begagnatmarknaden men då krävs det lite koll på läget, ingen raketforskning men man bör väl kunna lite anta

Tack för svaren!

Kommer troligtvis gå på en 29" hardtail eftersom den verkar bäst för just CV.

Kommer som sagt köra mycket på asfalt, kan det då vara bra att köpa extra däck med mindre mönster för detta?

Vad säger ni om den här: http://www.bikester.se/358623.html ?