Quote from Guest on 28 March 2009, 10:32Är detta en prisvärd cykel för en glad motionär?
Jag cyklar lite då och då, mest på asfaltvägar och sällan vintertid.Cykelturernas längd 10-100 km.
http://www.melesbike.fi/nishiki-422-dam-p-151.html
Är detta en prisvärd cykel för en glad motionär?
Jag cyklar lite då och då, mest på asfaltvägar och sällan vintertid.
Cykelturernas längd 10-100 km.
Quote from Funbeat user on 28 March 2009, 10:42Jag tror att du ska gå upp i investering för att få en stabilare och lättare ram med högre kvalitet.
Det finns en Nishikiracer för dubblapriset men de börjar på mediumram.Är det en lokal handlare som du vill vara kund hos?
Jag tror att du ska gå upp i investering för att få en stabilare och lättare ram med högre kvalitet.
Det finns en Nishikiracer för dubblapriset men de börjar på mediumram.
Är det en lokal handlare som du vill vara kund hos?
Quote from Funbeat user on 28 March 2009, 10:45Dämpad framgafffel är onödigt om man bara ska köra på vägar tycker jag. I alla fall så länge det är asfalt i hyggligt skick.
Dämpad framgafffel är onödigt om man bara ska köra på vägar tycker jag. I alla fall så länge det är asfalt i hyggligt skick.
Quote from Funbeat user on 28 March 2009, 10:59Jo, jag är nog medveten om att högre pris också innebär bättre cykel ... men ändå skulle jag gärna vilja hitta en "medelbra" cykel till ett "medelbra" pris.
Har i dagsläget bara en vanlig 7-växlad tantcykel och skulle vilja ha något lite bättre så att d
Jo, jag är nog medveten om att högre pris också innebär bättre cykel ... men ändå skulle jag gärna vilja hitta en "medelbra" cykel till ett "medelbra" pris.
Har i dagsläget bara en vanlig 7-växlad tantcykel och skulle vilja ha något lite bättre så att d
Quote from ellen olsson on 28 March 2009, 11:11Jag skulle inte vilja cykla 100km på en sådan cykel. Vill du inte vara en glad motionär även efteråt? 🙂
Kolla samma handlares racercyklar istället - en Nishiki Criterium kostar bara 200 Euro mer - och kolla upp möjligheterna att sätta på grövre däck för
Jag skulle inte vilja cykla 100km på en sådan cykel. Vill du inte vara en glad motionär även efteråt? 🙂
Kolla samma handlares racercyklar istället - en Nishiki Criterium kostar bara 200 Euro mer - och kolla upp möjligheterna att sätta på grövre däck för
Quote from Funbeat user on 28 March 2009, 11:15Om jag var som du så skulle jag först bestämt mig för om jag ville använda den mest till kortare turer eller använda den mest till träning/motion.
Ska du ha den till kortare pendling eller turer till affären, tåget mm, så skulle jag rekommendera en cykel
Om jag var som du så skulle jag först bestämt mig för om jag ville använda den mest till kortare turer eller använda den mest till träning/motion.
Ska du ha den till kortare pendling eller turer till affären, tåget mm, så skulle jag rekommendera en cykel
Quote from Funbeat user on 28 March 2009, 11:18Ja, som Fredrik påpekar är 100 km rätt jobbigt med en standardcykel/hybrid och om du ofta tänkt dig köra så långt är det nog bättre att kika på en racer eller CX.
Ja, som Fredrik påpekar är 100 km rätt jobbigt med en standardcykel/hybrid och om du ofta tänkt dig köra så långt är det nog bättre att kika på en racer eller CX.
Quote from Funbeat user on 28 March 2009, 11:45Nu förstår jag hur den stackars åsnan känner sig där mellan hötapparna ...
Är det hybridcykelns egenskaper eller sittställningen som gör det jobbigt att cykla långa sträckor på en hybrid?
Jag förstod att Nishiki Criterium är en racer. Ursäkta den dumm
Nu förstår jag hur den stackars åsnan känner sig där mellan hötapparna ...
Är det hybridcykelns egenskaper eller sittställningen som gör det jobbigt att cykla långa sträckor på en hybrid?
Jag förstod att Nishiki Criterium är en racer. Ursäkta den dumm
Quote from Funbeat user on 28 March 2009, 11:50>Är det hybridcykelns egenskaper eller sittställningen som gör det jobbigt att cykla långa sträckor på en hybrid?
Delvis, men jag anser nog att det däcken i huvudsak som är skillnaden. En racer med smala hårdpumpade däck har väldigt litet rullmotstånd.
>Är det hybridcykelns egenskaper eller sittställningen som gör det jobbigt att cykla långa sträckor på en hybrid?
Delvis, men jag anser nog att det däcken i huvudsak som är skillnaden. En racer med smala hårdpumpade däck har väldigt litet rullmotstånd.
Quote from Funbeat user on 28 March 2009, 17:09"Jämförelse mellan Nishiki 405 och 408: kan man i korthet säga att 405:an är mer för allround-bruk och 408:an för pendling?"
Hmm, det beror nog rätt mycket på vad du lägger i uttrycket "allround" samt hur långt du har när du pendlar. Om pendlingsavstånde
"Jämförelse mellan Nishiki 405 och 408: kan man i korthet säga att 405:an är mer för allround-bruk och 408:an för pendling?"
Hmm, det beror nog rätt mycket på vad du lägger i uttrycket "allround" samt hur långt du har när du pendlar. Om pendlingsavstånde