Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykel för motionsdistans (Triathl …
You need to log in to create posts and topics.

Hej!

Jag har satt upp som mål att bland annat göra en motionsdistans i Triathlon nästa sommar, vid sidan av Göteborgsvarvet.

Jag är ägare av en gammal Monark damcykel som behöver bytas ut. Tanken är att jag ska köpa något som är användbart när jag ska b

hej!

Skulle definitivt satsa på beg. På blocket kan du få mkt för pengarna 24 vxlat ÄR KUL!

MTB-liknande mer också va ?( än racer )

Lycka till!

PS! Fick tag på en beg GT (mtb-stuk m. 24vxl ) själv för ca lappen i våras o blivit helnöjd. Man kan cykla

Hej,
skall du ha något för triathlon men vill undvika racer så kan jag rekommendera en CX (cyclocross) som fungerar ok till både träning och vardagscykling.
Finns massor med trådar på diverse forum (ex. happymtb.org) om CX. Googla lite så hittar du massor

Tycker som Benjamin att du ska satsa på en cyclocross. Med racerdäck är det en väl fungerande racer. Med mönstrade cx-däck en utmärkt pendlare och grusvägsracer. Åk till några handlare och kolla lite. Men säg att du ska ha cykeln för vardagscykling också.

Tack för alla svar! Har beslutat mig för att köpa en racercykel och ta Vätternrundan nästa år också. Lämnar in det gamla damskrället på lagning och fortsätter cykla på den till jobbet.

En för motionssyfte och en för vardagligt bruk.

Tack igen!

Kul! Lycka till! 🙂