Quote from Guest on 13 September 2008, 17:02Är det någon som tips på vad man bör skaffa för cykel för vinterträning. Själv kör jag för motion och för att det är roligt. Jag har tänkt köra 2-4 ggr/veck under vintern. Jag bor i mellansverige.
Är det någon som tips på vad man bör skaffa för cykel för vinterträning. Själv kör jag för motion och för att det är roligt. Jag har tänkt köra 2-4 ggr/veck under vintern. Jag bor i mellansverige.
Quote from Funbeat user on 13 September 2008, 17:12CycleX så du får in dubbdäck.
Annars är det MTB med dubbdäck och injusterad sittställning som gäller om du behöver 300 dubb.
CycleX så du får in dubbdäck.
Annars är det MTB med dubbdäck och injusterad sittställning som gäller om du behöver 300 dubb.
Quote from Funbeat user on 13 September 2008, 18:44Mountinbikar är väl bra att cykla med på vintern ?
Mountinbikar är väl bra att cykla med på vintern ?
Quote from Funbeat user on 13 September 2008, 18:48Jag trycker ctrl+v och då står det cross.
Cx med stänkskärmar och kompislapp är modellen.
Jag trycker ctrl+v och då står det cross.
Cx med stänkskärmar och kompislapp är modellen.
Quote from Funbeat user on 13 September 2008, 19:13Köpte själv en mtb förra vintern men ångrar att jag inte köpte en cykelcross. Då jag gillar att köra racer så är det ju mest likt med sittställning åksätt etc. Mtb skulle jag rekkomendera om man gillar att träna i skogen annars en cykelcross.
Köpte själv en mtb förra vintern men ångrar att jag inte köpte en cykelcross. Då jag gillar att köra racer så är det ju mest likt med sittställning åksätt etc. Mtb skulle jag rekkomendera om man gillar att träna i skogen annars en cykelcross.
Quote from Funbeat user on 13 September 2008, 19:29Det går utmärkt i skogen med Cx. Blev omkörd på Mörksuggan av en Cross åkare..
Just på stig utan för mycket stök tycker jag att crossen verkligen kommer till sin rätt. När man kan trycka på i 35 på en smal stig slår det mesta.
Det går utmärkt i skogen med Cx. Blev omkörd på Mörksuggan av en Cross åkare..
Just på stig utan för mycket stök tycker jag att crossen verkligen kommer till sin rätt. När man kan trycka på i 35 på en smal stig slår det mesta.
Quote from Funbeat user on 14 September 2008, 18:38Jag köpte en gammal stålramsräser som jag tänkte vinterträna på, får nog plats med 32-35 mm däck, får se om det funkade efter vintersäsongen!
Jag köpte en gammal stålramsräser som jag tänkte vinterträna på, får nog plats med 32-35 mm däck, får se om det funkade efter vintersäsongen!
Quote from Funbeat user on 14 September 2008, 19:10Funkar troligtvis inte...
Funkar troligtvis inte...
Quote from Funbeat user on 14 September 2008, 19:19Tack för era råd. Jag vet inte om det här är en korkad fråga men..
Vad är det för skillnad på en Cykelcross och på det cykelhandlarna kallar Hybrid?
Tack för era råd. Jag vet inte om det här är en korkad fråga men..
Vad är det för skillnad på en Cykelcross och på det cykelhandlarna kallar Hybrid?
Quote from Funbeat user on 14 September 2008, 19:24vinklarna och att CX har bockstyre.
vinklarna och att CX har bockstyre.