Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelcykel med dubbelkommando
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej
Någon som har erfarenhet hur det är att cykla på en sådan och var man köper såna till ett bra pris.

Okej. Inga svar. Jag gissar att detta är allför nytt för den stora allmänheten. Det blir nog allt vanligare framöver gissar jag, att även äldre/rörelsehindrade, ska kunna komma ut och få motionera, precis som vem som helst. Jag hoppas det är hur vanligt

Hej, jag liksom säkert flera här på Funbeat missförstod nog din fråga och trodde att det var något annat du var ute efter. T.ex. kan dubbelkommando på cykel avse dubbla reglage, som två bromshandtag som reglerar samma broms, och så vidare.
Men det du mena

Hej!
Jag känner ett par vars son älskar att cykla men har svårt att hantera trafiken själv pga downs. De har en Pino från Hase Bikes som de var väldigt nöjda med. Finns även andra modeller lämpliga för cyklister med olika funktionshinder.

http://hasebike

Cykelfrämjandet borde ju kunna peka dig i rätt riktning.

Om det handlar om idrott så kontakta cykelförbundet.

http://iof1.idrottonline.se/SvenskaCykelforbundet/SvenskaCykelforbundet/Grenar/Paracykel/

Det finns en trevlig artikel på happymtb.org om para

Även här omkring rullar det en sådan cykel. Man och kvinna. Jag tror inte de är ett par som cyklar utan två vänner. Mannen har dålig syn men stark kropp medan kvinnan har bra syn men svag kropp. Så de samarbetar...

Jag brukar se dem på mina turer och har

Tack för svar.
Hjälpmedelscentralen har inga cyklar och ingen info.
Trident är svindyra, men i och för sig överkomligt pris, man kan ju prioritera, men problemet är att man vill ju provcykla innan köp.
Cykelförbundet ska jag kontakta, men hur får man till

Du ska ta kontakt med hjälmedelcentralen för att få reda på hur du ansöker om bidrag till cykel, som du själv köper. Precis som folk som får sina hem eller bilar handikappanpassade.
Varför inte kontakta dem i länken jag tillfört? De vill sälja och vet nog

I vår kommun är det inte aktuellt att handikappade söker bidrag till dyra parcyklar när de kan åka buss gratis om de är beviljad färdtjänst. Hjälpmedelscentralen i vårt län ger handikappade gratis elrullstolar/ miniscooter, men för cykel är det tvärstopp

Tack iallafall för era svar och
Ja jag ska fortsätta att föra en dialog med hjälpmedelscentralen

12