Quote from Guest on 23 February 2012, 12:59Hej
Jag behöver transportera två nya cyklar ca 40 mil och får inte plats med dem i bilen. Nu funderar jag över hur smart är det med rådande väglag att göra som vanligt och ta dem på biltaket. Funkar det eller bör jag plocka bort så mycket som möjligt och
Hej
Jag behöver transportera två nya cyklar ca 40 mil och får inte plats med dem i bilen. Nu funderar jag över hur smart är det med rådande väglag att göra som vanligt och ta dem på biltaket. Funkar det eller bör jag plocka bort så mycket som möjligt och
Quote from Rasmus Olsson on 23 February 2012, 13:09Jag fick in tre cyklar och packning och tre personer i en liten Corolla! Tog av alla hjulen, tog av sadelstolparna och ställde dom uppåner.
Jag fick in tre cyklar och packning och tre personer i en liten Corolla! Tog av alla hjulen, tog av sadelstolparna och ställde dom uppåner.
Quote from Funbeat user on 23 February 2012, 14:07Fick in två cyklar och en hel del packning i en Polo. Det är bara å plocka av så mycket som möjligt. Om det inte går så visst kan man ha cykeln på taket.
Man kanske kan plasta in ramen m.m. för att skydda cyklarna under transporten på taket.
Fick in två cyklar och en hel del packning i en Polo. Det är bara å plocka av så mycket som möjligt. Om det inte går så visst kan man ha cykeln på taket.
Man kanske kan plasta in ramen m.m. för att skydda cyklarna under transporten på taket.
Quote from Funbeat user on 23 February 2012, 14:18Ja, cyklar tål inte att användas utomhus. Då måste de skyddas. Gärna i en blylåda som skyddar mot den farliga gammastrålningen.
Ja, cyklar tål inte att användas utomhus. Då måste de skyddas. Gärna i en blylåda som skyddar mot den farliga gammastrålningen.
Quote from Funbeat user on 23 February 2012, 16:22Ja typ!
Ja typ!
Quote from Anders Wallerstedt on 23 February 2012, 21:45Konstigt, jag som kör min cross under vinterhalvåret, har inte märkt något, men får nog tänka om 😀
PS: det är ju bra att tvätta cykeln, lite då och då.
Konstigt, jag som kör min cross under vinterhalvåret, har inte märkt något, men får nog tänka om 😀
PS: det är ju bra att tvätta cykeln, lite då och då.
Quote from Funbeat user on 24 February 2012, 10:01Kanonbra, nu återstår bara att bestämma om jag ska köpa en Corolla eller en blylåda. 🙂
/T
Kanonbra, nu återstår bara att bestämma om jag ska köpa en Corolla eller en blylåda. 🙂
/T
Quote from Funbeat user on 24 February 2012, 11:05Körde 75mil med cykel på takräcket, den håller fortfarande och rullar på egna hjul på vintervägarna efter sin bilresa. Cyklen var renare än bilen efter resan 😉
Körde 75mil med cykel på takräcket, den håller fortfarande och rullar på egna hjul på vintervägarna efter sin bilresa. Cyklen var renare än bilen efter resan 😉
Quote from Funbeat user on 24 February 2012, 11:34kan man ha cykeln på taket? 🙂
kan man ha cykeln på taket? 🙂