Quote from Guest on 4 November 2010, 15:47Hej, jag håller på att försöka att välja cykel till nästa sommars cykelsemester.
Har valt att satsa på en hybridcykel och budgeten för cykeln ligger på 4000:- (är student). Har någon något bra tips vad man ska satsa på?Jag själva har tittat extra på nis
Hej, jag håller på att försöka att välja cykel till nästa sommars cykelsemester.
Har valt att satsa på en hybridcykel och budgeten för cykeln ligger på 4000:- (är student). Har någon något bra tips vad man ska satsa på?
Jag själva har tittat extra på nis
Quote from Funbeat user on 4 November 2010, 15:57Begagnad (ev. tom. ny om du hittar ngn på rea) Kona ur Dew-serien är min högst partiska rekommendation.
Begagnad (ev. tom. ny om du hittar ngn på rea) Kona ur Dew-serien är min högst partiska rekommendation.
Quote from Funbeat user on 4 November 2010, 16:19Finns en Kona Dew Plus - 10 i stan för 4000:-, egentligen 5300:-
Finns även en Nishiki Comp - 10 på blocket för 4000:- (4400:- med frakt)
Varför rekommenderar du Kona?, bra erfarenheter?, isåfall vilka?
Finns en Kona Dew Plus - 10 i stan för 4000:-, egentligen 5300:-
Finns även en Nishiki Comp - 10 på blocket för 4000:- (4400:- med frakt)
Varför rekommenderar du Kona?, bra erfarenheter?, isåfall vilka?
Quote from Funbeat user on 4 November 2010, 16:32Jag har en Dew Drop som gick 70 mil eller så i somras, runt Gotland och Småland. Kona känns vettigt prissatta och specade, och har fästen för allt man kan komma på.
Jag har en Dew Drop som gick 70 mil eller så i somras, runt Gotland och Småland. Kona känns vettigt prissatta och specade, och har fästen för allt man kan komma på.
Quote from Funbeat user on 4 November 2010, 16:33Skulle välja Kona eller Nishiki över Peak alla dagar i veckan.
Har en Kona ur Dew-serien och är mycket nöjd med komponenter och känsla. Lite tung kanske, men det ligger väl i hybridens natur 🙂
Skulle välja Kona eller Nishiki över Peak alla dagar i veckan.
Har en Kona ur Dew-serien och är mycket nöjd med komponenter och känsla. Lite tung kanske, men det ligger väl i hybridens natur 🙂
Quote from Funbeat user on 5 November 2010, 11:23Låter bra den där Kona, men vad tror ni om en begagnad Nishiki xc5 - 09?
Vad blir det för skillnad i egenskaper tror ni?
Låter bra den där Kona, men vad tror ni om en begagnad Nishiki xc5 - 09?
Vad blir det för skillnad i egenskaper tror ni?
Quote from Funbeat user on 5 November 2010, 13:48En begagnad XC5:a kan du få köpa av mig 🙂 Jag har sett ljuset och vill ha en CX istället 🙂 Som hybridhoj och pendlare sett har den dock funkat utmärkt. Som sagts tidigare i tråden, lite väl tung kanske, men lugn och stabil att cykla på. Har ingen erfare
En begagnad XC5:a kan du få köpa av mig 🙂 Jag har sett ljuset och vill ha en CX istället 🙂 Som hybridhoj och pendlare sett har den dock funkat utmärkt. Som sagts tidigare i tråden, lite väl tung kanske, men lugn och stabil att cykla på. Har ingen erfare
Quote from Funbeat user on 5 November 2010, 14:57Vad ska du ha för den då? 🙂
Vad ska du ha för den då? 🙂
Quote from Bertil Nolheim on 5 November 2010, 15:23På en semestercykel bör man absolut kunna montera framväskor eftersom det är bästa att ha vikten lågt.
Då går en cykel med framdämpare bort.
På en semestercykel bör man absolut kunna montera framväskor eftersom det är bästa att ha vikten lågt.
Då går en cykel med framdämpare bort.
Quote from Funbeat user on 5 November 2010, 15:38Det finns sätt, men det kostar:
bild:http://www.circlecitybicycles.com/jpg/tb-swing.jpg
Tubus Swing
Det finns sätt, men det kostar:
bild:http://www.circlecitybicycles.com/jpg/tb-swing.jpg
Tubus Swing