Quote from Guest on 18 September 2011, 20:24Hej alla cyklister!
Är helt ny här. Har i år avklarat VR på min CX. Klarade SUB10. Nästa år blir det SUB9 och jag vill nu köpa en riktig racer som gärna har potential att köra SUB8 på sikt.
Jag är inte så duktig på cyklar och behöver självklart förbättr
Hej alla cyklister!
Är helt ny här. Har i år avklarat VR på min CX. Klarade SUB10. Nästa år blir det SUB9 och jag vill nu köpa en riktig racer som gärna har potential att köra SUB8 på sikt.
Jag är inte så duktig på cyklar och behöver självklart förbättr
Quote from ellen olsson on 18 September 2011, 20:34Det finns i princip hur mycket som helst. Med tanke på att du redan har en CX så har du ju dessutom lättare att hitta rätt storlek om du beställer en cykel.
Just nu så är det många som har rea, så det kan vara ett bra läge att köpa nu om man inte väntar p
Det finns i princip hur mycket som helst. Med tanke på att du redan har en CX så har du ju dessutom lättare att hitta rätt storlek om du beställer en cykel.
Just nu så är det många som har rea, så det kan vara ett bra läge att köpa nu om man inte väntar p
Quote from Funbeat user on 19 September 2011, 11:29Gå till en riktig cykelbutik. tex Cykelcity, de mäter dina ben mm och gör sen en bedömning på vilken storlek du ska ha.
Du behöver inte köpa något men jag kan själv säga att jag har inte haft något att klaga över sen jag köpte min cykel där. De ställde i
Gå till en riktig cykelbutik. tex Cykelcity, de mäter dina ben mm och gör sen en bedömning på vilken storlek du ska ha.
Du behöver inte köpa något men jag kan själv säga att jag har inte haft något att klaga över sen jag köpte min cykel där. De ställde i
Quote from Funbeat user on 19 September 2011, 19:50Varför inte fortsätta med CX:en? Med ett par lättrullande däck så tror jag det inte skiljer så mycket på en bana som VR. Jag kör själv en CX som används såväl till pendla till jobbet och träning. I år rullade vi runt Vättern under 8 timmar. De största far
Varför inte fortsätta med CX:en? Med ett par lättrullande däck så tror jag det inte skiljer så mycket på en bana som VR. Jag kör själv en CX som används såväl till pendla till jobbet och träning. I år rullade vi runt Vättern under 8 timmar. De största far
Quote from Funbeat user on 20 September 2011, 07:53Har en cx och då jag använt den som en racer undrar jag hur stor betydelse det har med att den har en annan utväxling en racer.
Har en cx och då jag använt den som en racer undrar jag hur stor betydelse det har med att den har en annan utväxling en racer.
Quote from Funbeat user on 20 September 2011, 09:04Du ska kunna dra växlarna också.
Du ska kunna dra växlarna också.
Quote from Funbeat user on 20 September 2011, 11:04David om jag tolkar dig rätt så fungerar min cx bra så länge jag inte saknar en tyngre växel? Är en klen nybörjare och kör mest på lätta växlar för att kunna hålla en hyfsat hög kadens snittar kanske 85.
David om jag tolkar dig rätt så fungerar min cx bra så länge jag inte saknar en tyngre växel? Är en klen nybörjare och kör mest på lätta växlar för att kunna hålla en hyfsat hög kadens snittar kanske 85.
Quote from Funbeat user on 20 September 2011, 11:12Har också kört sub 8 på en CX.
Man kan byta utväxling på CX:n till racervarianten. CX har ofta t ex 50-36 eller så, racer 53-39, det gör skillnad. Se till att du har 16+18 bland kransarna bak.
Har också kört sub 8 på en CX.
Man kan byta utväxling på CX:n till racervarianten. CX har ofta t ex 50-36 eller så, racer 53-39, det gör skillnad. Se till att du har 16+18 bland kransarna bak.
Quote from Funbeat user on 20 September 2011, 11:30Ok, kanske ngt att fundera på i framtiden.
Ok, kanske ngt att fundera på i framtiden.
Quote from ellen olsson on 20 September 2011, 20:34En CX för att cykla cyclocross har vanligtvis 46/36 eller liknande fram. Större än 46 är rätt meningslöst på en cyclocrosstävling...
En CX för att cykla cyclocross har vanligtvis 46/36 eller liknande fram. Större än 46 är rätt meningslöst på en cyclocrosstävling...