Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykel till Vätternrundan 2012
You need to log in to create posts and topics.

Hej.

Jag ska cykla Vätternrundan för första gången och jag har väl egentligen en cykel jag kan låna som redan rullat en runda runt sjön, närmare bestämt förra året. Men, den är i en annan stad så jag funderar på att köpa en egen. Dock så har jag även haf

Det ser ju inte så bekvämt ut ... ett smalt o rakt styre ger få variationer i grepp o mycket större risk för om i händer, armar, axlar, rygg. Finns ju betydligt mer praktiska racehybrider om målet är Vättern o pendling, men det är kanske inte lika trend-s

Så vad tror ni om cykeln?

Jag tror att jag tycker den är kass att cykla VR på. Jag skulle aldrig sätta mig på en sådan cykel som den du länkade till nederst och cyklar 30 mil på den. Och dessutom träna ca 200 mil, nej skulle inte tro det.

Den övre kan

Mmm... styret är ju något som är lätt att byta.

Sedan får du P. gärna förklara varför den är kass? Det är inte en gammal damcykel eller en järn-lady från försvaret. Vad är motsatsen?

Kan säga att jag även har lite funderingar över att slänga på min env

Finns många riktiga cykelexperter här, o jag är inte en av dem. Men efter några VR på hybrid med olika utrustning både fortare o långsammare än 10.40, o en del cyklande på racer o tempohoj skulle jag säga att:

Joo, det går att cykla VR på vilken cykel so

Tack Anders Nilsson. Ett värdefullt och konkret svar. Nu vet jag i vilka banor jag ska tänka. 🙂

Ska du runt på 10,42 blir det 28 km/h i rullsnitt och tar du därtill paus i 20 min blir det snitt på 29 km/h.

Jag körde mitt första vättern förra året på 10,01 och snittade 30.

Jag körde på en räser och den var rätt inställd för mig och min kropp. Inga

Tack, Nic, för dina råd och erfarenheter.

Hej Henrik

"Sedan får du P. gärna förklara varför den är kass?"

Anders och Niclas har redan de gett två mer utförliga svar.

Men som jag ser det är det en kass cykel att cykla 30 mil på. Varför? Jo av samma andledning som jag inte tar en personbil med

Som P skriver... Det finns prylar som är avsedda för olika syften.

Jag resonerar som så att när det finns cyklar med massor med växlar, bra bromsar och bra hjul varför köra på något annat.

Träffade på en kille med en fixie på vägen hem. han hängde me