Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykelbutiker Göteborg
You need to log in to create posts and topics.

12

De senaste dagarna har jag ägnat åt att kika runt i olika cykelbutiker i Göteborg på jakt efter en lämplig racer.

Eftersom jag är nybörjare och i princip inte vet någonting alls om cyklar, inställningar osv, så behövs såklart en hjälpande hand. Jag vill

Jag skulle rekommendera CykelCity, Bike Tyson och - naturligtvis - Cykelmagneten. Låt dig inte avskräckas av att butiken ligger i Falkenberg. En intressant nykomling är Karlssons Cykel. Tyvärr så har han inte så mycket cyklar hemma men Mathias (förbundska

Racerdepån (fd Fåglums) i Falköping är mycket bra tycker jag.

Home

Bikeplace, också Övre Husargatan, är ett alternativ
http://www.bikeplace.se/
På CykelCity tycker jag tyvärr att de kan vara lite nochalanta ibland (eller så har jag

Tittade du verkligen på CykelCitys Columbus Pinta? Du skriver att cyklarna låg lite utanför vad du ville betala. Det är därför jag frågar. De har ett riktigt bra pris på Pinta just nu.

Jag har enbart mycket goda erfarenheter av CykelCity och Cykelmagnete

Daniel:
Japp, tittade på Pintan! Tyvärr fanns inte många kvar. Den största var i storlek 56, vilket troligen är för litet för mig. De tyckte dock att det var värt att testa, så de kommer sätta ihop den åt mig så vi får se när jag sitter i sadeln.

De var

Jag har erfarenhet av både Cykelcity, Gbg och Cykelmagneten i Falkenberg och kan gott rekommendera båda två. Men som någon skrev, ta en sväng till Falkenberg, det finns jäkligt många fina modeller att titta på! Kan vara värt att köra dessa mil!

Tycker inte man skall glömma Åkes sportservice. En lite mindre butik men med egen serviceavdelning. De hjälper dig att ställa in allt.

Sävedalens cykel tycker jag är både duktiga och trevliga.

Cykelcity har jag inga bra minnen från, snorkigt som fasen sist jag var där.

Blir nog till att ta sig en sväng till Åkes efter jobbet. Tack för tipset!

Allebike i Alingsås!!

http://www.allebike.se (Jättedålig hemsida - men jättebra butik!)

12