Quote from Guest on 4 August 2010, 16:33Jag har nu kört ett par Ironmans och tänkte mig till nästa säsong kanske bygga ihop en egen triathloncykel. Detta av 3 st anledningar:
1. Jag får en ny grej.
2. Jag lär mig förhoppningsvis exakt hur en cykel fungerar.
3. Det blir billigare då jag kan plo
Jag har nu kört ett par Ironmans och tänkte mig till nästa säsong kanske bygga ihop en egen triathloncykel. Detta av 3 st anledningar:
1. Jag får en ny grej.
2. Jag lär mig förhoppningsvis exakt hur en cykel fungerar.
3. Det blir billigare då jag kan plo
Quote from Funbeat user on 4 August 2010, 16:43"Billig men fortfarande bra", då är vi på aluminium.
Ramen är det sista jag skulle spara på, det är hjärtat i cykeln. Har själv upplevt skillanden mellan bra och dåliga ramar och skulle starkt rekommendera att du börjar med en bra ram.
Halvhyfsade kolf
"Billig men fortfarande bra", då är vi på aluminium.
Ramen är det sista jag skulle spara på, det är hjärtat i cykeln. Har själv upplevt skillanden mellan bra och dåliga ramar och skulle starkt rekommendera att du börjar med en bra ram.
Halvhyfsade kolf
Quote from Funbeat user on 4 August 2010, 16:50Jag har tittat runt lite och hittat bland annat Argon 18 för runt 9k, En Colombus TT3 för 13k. Sen blir det dyrare med Cervélo upp mot 20k.
Där är argonen alu och de andra kolfiber.Även kollat runt på nätet och hittat Planet X för under 10k, även den ko
Jag har tittat runt lite och hittat bland annat Argon 18 för runt 9k, En Colombus TT3 för 13k. Sen blir det dyrare med Cervélo upp mot 20k.
Där är argonen alu och de andra kolfiber.
Även kollat runt på nätet och hittat Planet X för under 10k, även den ko
Quote from Funbeat user on 4 August 2010, 17:56En sån här kanske
http://tinyurl.com/35o5wkh
En sån här kanske
Quote from Funbeat user on 4 August 2010, 18:33Var ligger skillnaderna i billiga Kinaramar i jämförelse med märkesramar?
Var ligger skillnaderna i billiga Kinaramar i jämförelse med märkesramar?
Quote from Funbeat user on 4 August 2010, 18:52Klibborna.
Det finns en lång tråd på Happymtb om de här ramarna och de allra flesta är jättenöjda. Där finns också tips på tillförlitliga säljare och andra saker att tänka på.
Klibborna.
Det finns en lång tråd på Happymtb om de här ramarna och de allra flesta är jättenöjda. Där finns också tips på tillförlitliga säljare och andra saker att tänka på.