Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykelköpartagen
You need to log in to create posts and topics.

Håller på att skaffa mig en ny cykel.

Har kollat på en Piton (www.piton.it). Ramen passar mig bra men vet inte så mycket annat om den egentligen. Är visst ett litet märke. Är det någon som har erfarenheter av den som vill dela med sig skulle det vara vär

Ser ut som en riskokarcykel.

Fråga om var de produceras.

Annars har du Casatti numera i Höllviken.

Om man skall gissa var ramen är tillverkad och ta med Davids fördumsfulla kommentar i beräkningen: Taiwan. Där tillverkas ramar till många "europeiska" och "amerikanska" cyklar. Förmodligen kan man hitta exakt samma ram hos något annat märke. T ex är Stev

På vilket sätt är det fördomsfullt att misstänka att den tillverkas på Taiwan eller Kina?

Jag hade tagit reda på var de produceras och sedan funderat på om jag inte kan köpa en exakt likadan ram till exempel från Canyon, Stevens, Columbus eller vem som n

Det var mer "riskokar-" jag tänkte på. I övrigt håller jag som sagt med om att ramen troligtvis är tillverkad på Taiwan 🙂

Enligt säljare så skulle just Piton vara tillverkad i Italien.

Hursomhelst så blev det inte en sådan utan en Stevens SCF2. Snackade med agenten och han bodde i närheten. bara att fara dit och test. Hur nöjd som helst är jag nu med den 🙂