Quote from Guest on 9 August 2013, 17:10Hej, jag cyklar landsväg under säsong på en Cannondale SuperSix 5 105, jag vill nu (med riska för att låta klyschig) dryga ut säsongen.
Jag äger även en hybrid (Marine Lucas Vally) 3x9 växlar (Derailleur Front) Shimano R443, Derailleur Rear Shimano Tiagr
Hej, jag cyklar landsväg under säsong på en Cannondale SuperSix 5 105, jag vill nu (med riska för att låta klyschig) dryga ut säsongen.
Jag äger även en hybrid (Marine Lucas Vally) 3x9 växlar (Derailleur Front) Shimano R443, Derailleur Rear Shimano Tiagr
Quote from Berit Bengtson on 9 August 2013, 17:20Tyvärr kan det nog bli både dyrt och krångligt.
Dessutom riskerar du att få en cykel vars sittställning inte passar så bra.Jag tänker då ffa på hur sittställningen förändras med ett bockstyre istf ett rakt.
Tex har ett bockstyre 8-12 cm mer "reach" än e
Tyvärr kan det nog bli både dyrt och krångligt.
Dessutom riskerar du att få en cykel vars sittställning inte passar så bra.
Jag tänker då ffa på hur sittställningen förändras med ett bockstyre istf ett rakt.
Tex har ett bockstyre 8-12 cm mer "reach" än e
Quote from Funbeat user on 11 August 2013, 15:45Ok, skall ta mig en funderare, men om man bortser från ergonomin är det genomförbart (för en vanlig dödlig) eller krävs det kompetens på proffsnivå? 🙂
Ok, skall ta mig en funderare, men om man bortser från ergonomin är det genomförbart (för en vanlig dödlig) eller krävs det kompetens på proffsnivå? 🙂
Quote from Funbeat user on 13 August 2013, 18:10Ok, men hur fungerar det med växelreglagen och drevet då, har jag tänkt rätt där? 🙂
Ok, men hur fungerar det med växelreglagen och drevet då, har jag tänkt rätt där? 🙂
Quote from Berit Bengtson on 13 August 2013, 18:17???
Vad menar du med "växelreglagen och drevet"?
???
Vad menar du med "växelreglagen och drevet"?
Quote from Funbeat user on 13 August 2013, 21:55Är det möjligt att montera vilket shimano (racer) reglage som helst så länge det är 3x9, och behöver jag fler delar än bockstyre och ny styrlinda?
På Hybriden sitter 3x9 växlar (Derailleur Front) Shimano R443, Derailleur Rear Shimano Tiagra)Vidare har j
Är det möjligt att montera vilket shimano (racer) reglage som helst så länge det är 3x9, och behöver jag fler delar än bockstyre och ny styrlinda?
På Hybriden sitter 3x9 växlar (Derailleur Front) Shimano R443, Derailleur Rear Shimano Tiagra)
Vidare har j
Quote from Berit Bengtson on 13 August 2013, 23:14OK, då tror jag att jag förstår.
Du behöver 9-delade växel/broms-reglage (om du vill behålla kedja+kassett).
Nuv Tiagra-STI är 10-delade, men du kanske kan hitta äldre 9-delade?Det är dessutom inte säkert att framväxeln fungerar, flera av Shimanos fram
OK, då tror jag att jag förstår.
Du behöver 9-delade växel/broms-reglage (om du vill behålla kedja+kassett).
Nuv Tiagra-STI är 10-delade, men du kanske kan hitta äldre 9-delade?
Det är dessutom inte säkert att framväxeln fungerar, flera av Shimanos fram
Quote from Funbeat user on 14 August 2013, 09:05Solklart, tack 🙂
Solklart, tack 🙂
Quote from Funbeat user on 15 August 2013, 11:04Spara ihop till en cyclocross.... Alt. sälj din racer och köp en cyclocross!
Jag kör på en cyclocross och på sommarn så har jag oftast racerdäck på. Cyklar året runt på den och den går lika snabbt som en racer när jag har racerdäcken på!
Jag var väldigt
Spara ihop till en cyclocross.... Alt. sälj din racer och köp en cyclocross!
Jag kör på en cyclocross och på sommarn så har jag oftast racerdäck på. Cyklar året runt på den och den går lika snabbt som en racer när jag har racerdäcken på!
Jag var väldigt
Quote from Funbeat user on 18 August 2013, 21:23Jo det lutar nog åt att införskaffa en cyclocross, för nov-april 🙂
Jo det lutar nog åt att införskaffa en cyclocross, för nov-april 🙂