Quote from Guest on 11 March 2008, 20:29Hej!
Jag ska i år cykla mina första lopp och behöver lite tips. Vad är det man behöver tänka på när man ska cykla lopp...mat? dryck? träning veckan innan? Ge mig alla tips ni har! 🙂
P.S
Vad finns det för lopp för en glad amatör som mig?
Har redab anmä
Hej!
Jag ska i år cykla mina första lopp och behöver lite tips. Vad är det man behöver tänka på när man ska cykla lopp...mat? dryck? träning veckan innan? Ge mig alla tips ni har! 🙂
P.S
Vad finns det för lopp för en glad amatör som mig?
Har redab anmä
Quote from Funbeat user on 11 March 2008, 20:39Hej!
Börja läs igenom trådarna här och sedan har du kanske hittat en del svar.
Vi har säkert några generella tips som ex. drick lite varje kvart och ät lite varje halvtimme.
Hej!
Börja läs igenom trådarna här och sedan har du kanske hittat en del svar.
Vi har säkert några generella tips som ex. drick lite varje kvart och ät lite varje halvtimme.
Quote from Funbeat user on 11 March 2008, 21:09Hej.
1. Kolla in den här sidan http://www.scfmotion.se/index07.php
2. Träna så mycket du kan;)
Vänligen
P.
Hej.
1. Kolla in den här sidan http://www.scfmotion.se/index07.php
2. Träna så mycket du kan;)
Vänligen
P.
Quote from Camilla Höög on 11 March 2008, 23:47Cykla långa sträckor eller mest lång tid. Helst 4 timmar och uppåt.
Cykla långa sträckor eller mest lång tid. Helst 4 timmar och uppåt.
Quote from Bengt Askerfelt on 12 March 2008, 08:25Hoppas mina egna nybörjarfrågor får plats här... brukar det finnas någon maxtid på motionslopp? Hur vet man hur man ska köra? Är det snitslade banor eller enstaka markeringar eller går man efter karta eller ortsnamn eller vad?
Hoppas mina egna nybörjarfrågor får plats här... brukar det finnas någon maxtid på motionslopp? Hur vet man hur man ska köra? Är det snitslade banor eller enstaka markeringar eller går man efter karta eller ortsnamn eller vad?
Quote from Funbeat user on 12 March 2008, 08:29Pilar på vägen eller skyltar längs vägen.
Är arrangören seriös så markeras hålor med vit färg och även vitmålad varningstriangel innan så man hinner se.
Pilar på vägen eller skyltar längs vägen.
Är arrangören seriös så markeras hålor med vit färg och även vitmålad varningstriangel innan så man hinner se.
Quote from Funbeat user on 12 March 2008, 08:33Det brukar oftast vara uppmärkt ganska bra, antingen genom pilar på asfalten eller små vimplar vid vägkanten.
Men visst, ibland kan man ju undra om man åkt fel när man inte sett någon markering på länge, speciellt om man lyckas hamna mellan två klungor..
Det brukar oftast vara uppmärkt ganska bra, antingen genom pilar på asfalten eller små vimplar vid vägkanten.
Men visst, ibland kan man ju undra om man åkt fel när man inte sett någon markering på länge, speciellt om man lyckas hamna mellan två klungor..
Quote from Funbeat user on 12 March 2008, 08:42Sen ställer man ut flaggvakter vid farliga korsningar eller ställen där man ser uppenbar risk att folk cyklar fel.
Ser att du har Hisingen Runt i din kalender och på förra årets upplaga fick vi tyvärr dra snöret för en deltagare som valt den långa banan,
Sen ställer man ut flaggvakter vid farliga korsningar eller ställen där man ser uppenbar risk att folk cyklar fel.
Ser att du har Hisingen Runt i din kalender och på förra årets upplaga fick vi tyvärr dra snöret för en deltagare som valt den långa banan,
Quote from Funbeat user on 12 March 2008, 11:25Träna så mycket du kan och långa sträckor så blir det kanon, kör även lite intervall träning så blir det bättre.
Lycka till med cykelloppen du ska cykla och hoppas det går bra håller tummarna för dig hälsningar Henrik.
Träna så mycket du kan och långa sträckor så blir det kanon, kör även lite intervall träning så blir det bättre.
Lycka till med cykelloppen du ska cykla och hoppas det går bra håller tummarna för dig hälsningar Henrik.
Quote from Funbeat user on 12 March 2008, 11:48Tack för tipsen. Ska ut i helgen och köra lite. Har varit förkyld så jag tänkte att jag kanske skulle börja med 4-5 mil, måste bara hitta en bra runda 🙂 Förra året cyklade jag vilse en hel del...ska nog ta med karta i år 🙂
Tack för tipsen. Ska ut i helgen och köra lite. Har varit förkyld så jag tänkte att jag kanske skulle börja med 4-5 mil, måste bara hitta en bra runda 🙂 Förra året cyklade jag vilse en hel del...ska nog ta med karta i år 🙂