Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykeln stulen ... igen
You need to log in to create posts and topics.

För två år sedan bröt man sig in i källaren och snodde min racer.

Idag tog någon sig in i ett låst cykelrum på jobbet (Sthlm vid Sheraton), och tog min trogna pendlarhoj. Svartgrå Cyclepro Sprint, med Fulcrum racing 5 hjul och Selle Italia sadel. Ganska

Mycket tråkigt när det händer. Beklagar.

Sånt är trist.

En sak jag alltid undrar när någon får sin cykel stulen är hur den var fastlåst. Var den fastlåst i något fast föremål och i så fall hur lyckades de få loss cykeln? Var var den svaga punkten i fastlåsningen?
Om den inte var fastlåst i någo

Det stjäls c:a 60 000 cyklar årligen. Polisen bryr sig inte och eventuella straff är obefintliga.

min pendlarhoj blev stulen mitt på dagen utanför Resecentrumet i Norrköping igår. Suck!

Tråkigt Gazzah!
Inte heller vi i Norrköping är förskonade 🙁

Enda gången jag fått cykeln stulen var just vid Resecentrum i Norrköping (uppklippt kabellås, jag skulle bara vara borta en kort stund). Ett framhjul blev jag av med inne i ett trapphus i Norrköping. Några år i Stockholm har jag klarat mig utan tillbud.

Jag lade ut stölden på Facebook ... en kompis hittade den 2 dagar senare med den uppklippta kabeln inlindad runt bakhjulet som om den var låst 🙂

Skönt Gary!

Jag fick min cykel stulen för några veckor sedan och såg stölden live i en övervakningskamera utan att kunna göra något.
Ytterst plågsamt...