Quote from Guest on 21 January 2010, 12:26Hej svejs
Cykelpendlade till jobbet under april-sep förra året och det kändes bra i knän och så. Men vad säger egentligen vetenskapen? Är det något speciellt jag ska tänka på om jag ska pendla 2x15 km 5 dagar i veckan? Bör jag t.ex. avstå från cykeln på
Hej svejs
Cykelpendlade till jobbet under april-sep förra året och det kändes bra i knän och så. Men vad säger egentligen vetenskapen? Är det något speciellt jag ska tänka på om jag ska pendla 2x15 km 5 dagar i veckan? Bör jag t.ex. avstå från cykeln på
Quote from Funbeat user on 21 January 2010, 12:36Jag pendlar ungefär samma distans, ca 2 mil enkel resa. Brukar trycka på ganska rejält, med racern snittar jag i princip aldrig under 30. Brukar unna mig en vilodag, kanske tränar jag något annat den dagen.
Om man tar det lite lugnare tror jag inte det ä
Jag pendlar ungefär samma distans, ca 2 mil enkel resa. Brukar trycka på ganska rejält, med racern snittar jag i princip aldrig under 30. Brukar unna mig en vilodag, kanske tränar jag något annat den dagen.
Om man tar det lite lugnare tror jag inte det ä
Quote from Funbeat user on 21 January 2010, 12:47Det är många som pendlar liknande distans som du och gör det varje dag. Jag har en dryg kilometer åt varje håll längre. Personligen blir jag sliten om jag cyklar varje dag. Om jag ska köra ett längre pass på helgen brukar jag vila på fredagen och ofast nå
Det är många som pendlar liknande distans som du och gör det varje dag. Jag har en dryg kilometer åt varje håll längre. Personligen blir jag sliten om jag cyklar varje dag. Om jag ska köra ett längre pass på helgen brukar jag vila på fredagen och ofast nå
Quote from Funbeat user on 21 January 2010, 13:02Jag pendlar i stort sett varje dag och märker att kroppen har en enorm förmåga att anpassa sig till nya tuffare förhållanden och mer träning. Men kom ihåg att det kan ta lååång tid att anpassa sig. Gör inga plötsliga förändringar av träningsmängden vecka
Jag pendlar i stort sett varje dag och märker att kroppen har en enorm förmåga att anpassa sig till nya tuffare förhållanden och mer träning. Men kom ihåg att det kan ta lååång tid att anpassa sig. Gör inga plötsliga förändringar av träningsmängden vecka
Quote from Funbeat user on 21 January 2010, 13:19Man kan cykla alla dagar om man cyklar såsigt vissa dagar. Garanterat.
Man kan cykla alla dagar om man cyklar såsigt vissa dagar. Garanterat.
Quote from Funbeat user on 21 January 2010, 14:06Lättare att inte cykla än att cykla såsigt
Lättare att inte cykla än att cykla såsigt
Quote from Funbeat user on 21 January 2010, 14:09Tala för dig själv 😉
Tala för dig själv 😉
Quote from Funbeat user on 21 January 2010, 14:13Det är lätt att börja såsigt, men till slut sitter man alltid där och jagar; andra cyklister, bilar, sekunder etc 🙂 Att det ska vara så svårt med disciplinen...
Jag brukar lyxa till det med andra färdsätt emellanåt; tåg, buss, löpning.
Det är lätt att börja såsigt, men till slut sitter man alltid där och jagar; andra cyklister, bilar, sekunder etc 🙂 Att det ska vara så svårt med disciplinen...
Jag brukar lyxa till det med andra färdsätt emellanåt; tåg, buss, löpning.
Quote from Funbeat user on 21 January 2010, 20:45Hej Tomas.
Detta är mycket av hängt på hur vältränad du är och hur hög intensitet du cyklar på.
En otränad som kör på 85% av sitt max. Nej det är kanske inte så lämpligt. En tränad som ligger runt 75-80%. Ja där ser jag inga problem.
Kan tom vara så at
Hej Tomas.
Detta är mycket av hängt på hur vältränad du är och hur hög intensitet du cyklar på.
En otränad som kör på 85% av sitt max. Nej det är kanske inte så lämpligt. En tränad som ligger runt 75-80%. Ja där ser jag inga problem.
Kan tom vara så at