Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykelsällskap i/runt Falun
You need to log in to create posts and topics.

Tänkte köra Vättern för första gången och ser stora fördelar med att cykla med likasinnade. Inte dumt att träffa nya människor heller.

Första gången som sagt så jag vet inte vart man bör lägga ambitionsnivån, 10-13h kanske?! Själv tänkte jag försöka följ

Hej

Jag har också som ambition att köra vättern och kommer träna en hel del runt Falun då jag kommer bo där periodviss från och med maj.

Första gångs åkare med förhoppningar på en tid runt 10 tim

Tränar gärna mtb, löpning och gym oxå. Ofta goare och va

Då hörs vi!

Har också funderat på runt 10h men också på om det skulle krävas för mycket av mig... En förutsättning är nog då att man kör i grupp.

Hejsan
Jag finns i Falun med och har ett mål att göra Vättern på 10 timmar i år. Gjorde min första runda förra året på 12 timmar med då med lite krångel i min uppladdning. I år ska jag försöka ha runt 150 mil i sadeln före rundan, med start i månadsskifte

Absolut, the more the merrier! Man kan ju vara ganska många i en grupp har jag förstått (när man passerat dem på landsvägen, skakat på huvudet och tänkt att detta är ju vansinnigt).

Då har ju du lite erfarenheter i ryggsäcken! Vi verkar alla ha tänkt på

Hoppsan 😉
Så erfaren är jag inte, men delar mer än gärna av mig av mina erfarenheter 🙂
Vi får se till att ha lite kontakt då

Från torget i Falun utgår det cykelgrupper där alla kan vara med, måndagar och ons 18. Lite lugnare på måndagar och lite snabbare på onsdagar. Brukar dra igång när det är ljust till 20:00 sådär.
Längre turer (4h) på lörd-söndag från postenparkeringen kl

Hej!

Jag är nyinflyttad falubo och är intresserad av trevligt cykelsällskap. Kör gärna lite längre turer på helgen, men kan även tänka mig något i veckan.

Jag har inga ambitioner på Vättern, men funderar på att köra Siljan runt.

Hör gärna av er!

Tack för den infon Stefan! Är det redan igång på kvällarna nu också?

Kul Mats att du ska köra Siljan, funderar på att göra detsamma. Kan vara bra med ett lopp i benen innan den riktigt stora pärsen.

Finns det inget handuppräckningssystem för dessa turer

Nu har snön gett sig.
Jag är supernovis på cykel och har en gammal benotto som jag börjat cykelträna med. Tycker det är skitkul men jag har säkerligen totalfel teknik. Tog fel vid en korsning i Rexbo idag och det blev en 3-4 mil extra, så idag blev det en