Quote from Guest on 10 April 2009, 19:26Jepp.. dax för en sån fråga.. (igen?)
Behöver åsikter och tips!
Jag sitter bra på min cykel och är nöjd med min position. MEN!
jag får ont/friktion/värme problem.Bäst beskriving på området är "hudvecken" vid "början" på pungen..
Kört med Reskin och
Jepp.. dax för en sån fråga.. (igen?)
Behöver åsikter och tips!
Jag sitter bra på min cykel och är nöjd med min position. MEN!
jag får ont/friktion/värme problem.
Bäst beskriving på området är "hudvecken" vid "början" på pungen..
Kört med Reskin och
Quote from Funbeat user on 10 April 2009, 19:36Lite bilder...
Lite bilder...
Quote from Funbeat user on 10 April 2009, 20:33Det finns inget svar på din fråga, du måste helt enkelt prova dig fram med lite olika sadlar. Låna/själ/köp tills du hittar en som funkar.
Det finns inget svar på din fråga, du måste helt enkelt prova dig fram med lite olika sadlar. Låna/själ/köp tills du hittar en som funkar.
Quote from Lena O on 10 April 2009, 22:09Fizik Arione är en av de längsta sadlarna tror jag ... finns säkert smalare dock
Fizik Arione är en av de längsta sadlarna tror jag ... finns säkert smalare dock
Quote from Funbeat user on 11 April 2009, 11:15Beror inte det på hur kort röv man har 😉
Beror inte det på hur kort röv man har 😉
Quote from Funbeat user on 11 April 2009, 21:18Kör du med stoppad byxa? Prova att köra utan. Mindre textilier och annat som fyller ut mellan sadel och pung = mer luft och mindre friktion.
Kör du med stoppad byxa? Prova att köra utan. Mindre textilier och annat som fyller ut mellan sadel och pung = mer luft och mindre friktion.
Quote from Funbeat user on 11 April 2009, 21:25Förargelseväckande beteende är populärt.
Förargelseväckande beteende är populärt.
Quote from Funbeat user on 11 April 2009, 21:38Det finns cykelbyxor utan stoppning. Det var förmodligen sådana jag avsåg. (H)
Det finns cykelbyxor utan stoppning. Det var förmodligen sådana jag avsåg. (H)
Quote from Funbeat user on 12 April 2009, 10:22Som sagt, behöver nog provas ut. Men jag tycker mig funnit den sadel som funkar (vilket jag utelämnar här, just mht individualiteten). MEN, har vid ett fåtal tillfällen fått det besvär Du verkar beskriva, nämligen en brännande (klämmande) känsla.
Och, v
Som sagt, behöver nog provas ut. Men jag tycker mig funnit den sadel som funkar (vilket jag utelämnar här, just mht individualiteten). MEN, har vid ett fåtal tillfällen fått det besvär Du verkar beskriva, nämligen en brännande (klämmande) känsla.
Och, v
Quote from Funbeat user on 12 April 2009, 16:57Min högst ringa erfarenhet är att kombinationen tjock vaddering i byxorna och
utskuren sadel är ytterst känslig för sittställning;Min gamla utskurna sadel krävde tjock vaddering för att
bli uthärdlig men gav väldigt lätt friktionsproblem.Gick bra ib
Min högst ringa erfarenhet är att kombinationen tjock vaddering i byxorna och
utskuren sadel är ytterst känslig för sittställning;
Min gamla utskurna sadel krävde tjock vaddering för att
bli uthärdlig men gav väldigt lätt friktionsproblem.
Gick bra ib