Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykelsko för breda fötter
You need to log in to create posts and topics.

Hej!

Maken har mycket breda fötter och har problem att hitta sköna, breda cykelskor. De han har nu är för smala och klämmer, men han står ut. Inte kul. Cykla ska vara kul.

Har ni tips på breda/extrabreda cykelskor? Märke? Inköpsställe i Stockholm eller

Sidi Mega !

(men det stod säkert i den andra tråden också... )

Vet inte om det är SPD eller SPD-SL du vill ha och eftersom jag alltid bara haft SPD (trots att jag kör mest landsväg motion) har jag kolla på skor åt mig själv och dessa tycker jag verkar både snygga samt har enligt många recentioner jag läst bra utrymme

Sidi mega säljs genom Cykelcity.

Bontrager är också en bred sko.

Åhh, vad gulliga ni är som lämnar förslag fast jag råkat köra igång en repris-tråd!

Maken kör med samma skor på spinningen som på cyklingen, men det är tänkbart att han byter till den andra sorten inför nästa säsong. Inte helt klart att det blir så, så

Igor Mogielnicki : Er det ikke en sko man bruker når en skal ned på "afæren" å fika litt snop. -)

Enligt butiken så ska Scott vara lite bredare generellt. Shimano måste man gå upp en storlek mot normalt. De andra vet jag inte.

/Fredrik

När jag köpte Shimano gick jag upp 2 storlekar, vill ha utrymme för något tjockare strumpor (vita).
Personligen tycker jag det är skönt med gott om utrymme, känns viktigast att det går att gå hälen att sitta stabilt

Scott cykelskor Team Sportia jag är helnöjd med dessa. 800:-