Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykelskor, kan det vara nåt?
You need to log in to create posts and topics.

Hej,

Jag skall erkänna att jag inte är någon "riktig" cyklist, men fuskar lite med cykelpendling till jobbet, lite drygt 25 km/dag...

Jag går o funderar på att kanske skaffa mig cykelskor då jag stundtals har lite svårt att hålla tassarna på pedalerna.

Skulle aldrig köra några längre sträckor utan cykelskor. För jobbpendling är SPD optimalt, man kan gå i dem utan att riskera att glida på marmor/stengolv.

På pedalsidan finns det antingen kombipedaler med en vanlig sida och en SPD-sida, eller (bättre) Eg

Jag tror absolut att du kan ha nytta av cykelskor och pedaler. Rundtrampet blir mycket bättre. Finns cykelskor som är kamouflerade och liknar vanliga promenadskor om du vill vara anonym. Har för mig att jag sett SPD-sandaler också.

BILD:http://www.all4bike.com/images/AJ-Cykelsko-Shimano-SH-SD60-t.jpg

Eller så skaffar du greppvänliga vanliga pedaler med lite taggar på. Då halkar man inte av lika lätt och kan använda vilka skor man vill.

Tillägg: Det är helt ok med spd på hybrid.

Ja, det är värt med skor, om du använder en kombination sko + pedaler.

SPD och Cranks har har nämnts. Jag använde SPD på en pendlar/tourist cykel något år. Jag fick mycket ont i knäna, hur jag än justerade dem. Jag ska tydligen ha hälen så långt in som m

som enkelt svar på din fråga om du får nytta av cykelskor.

Ja