Quote from Guest on 31 March 2010, 15:25Hej,
Jag skall erkänna att jag inte är någon "riktig" cyklist, men fuskar lite med cykelpendling till jobbet, lite drygt 25 km/dag...
Jag går o funderar på att kanske skaffa mig cykelskor då jag stundtals har lite svårt att hålla tassarna på pedalerna.
Hej,
Jag skall erkänna att jag inte är någon "riktig" cyklist, men fuskar lite med cykelpendling till jobbet, lite drygt 25 km/dag...
Jag går o funderar på att kanske skaffa mig cykelskor då jag stundtals har lite svårt att hålla tassarna på pedalerna.
Quote from Funbeat user on 31 March 2010, 15:35Skulle aldrig köra några längre sträckor utan cykelskor. För jobbpendling är SPD optimalt, man kan gå i dem utan att riskera att glida på marmor/stengolv.
På pedalsidan finns det antingen kombipedaler med en vanlig sida och en SPD-sida, eller (bättre) Eg
Skulle aldrig köra några längre sträckor utan cykelskor. För jobbpendling är SPD optimalt, man kan gå i dem utan att riskera att glida på marmor/stengolv.
På pedalsidan finns det antingen kombipedaler med en vanlig sida och en SPD-sida, eller (bättre) Eg
Quote from Funbeat user on 31 March 2010, 15:56Jag tror absolut att du kan ha nytta av cykelskor och pedaler. Rundtrampet blir mycket bättre. Finns cykelskor som är kamouflerade och liknar vanliga promenadskor om du vill vara anonym. Har för mig att jag sett SPD-sandaler också.
Jag tror absolut att du kan ha nytta av cykelskor och pedaler. Rundtrampet blir mycket bättre. Finns cykelskor som är kamouflerade och liknar vanliga promenadskor om du vill vara anonym. Har för mig att jag sett SPD-sandaler också.
Quote from Funbeat user on 31 March 2010, 16:02BILD:http://www.all4bike.com/images/AJ-Cykelsko-Shimano-SH-SD60-t.jpg
BILD:http://www.all4bike.com/images/AJ-Cykelsko-Shimano-SH-SD60-t.jpg
Quote from Funbeat user on 31 March 2010, 16:04Eller så skaffar du greppvänliga vanliga pedaler med lite taggar på. Då halkar man inte av lika lätt och kan använda vilka skor man vill.
Tillägg: Det är helt ok med spd på hybrid.
Eller så skaffar du greppvänliga vanliga pedaler med lite taggar på. Då halkar man inte av lika lätt och kan använda vilka skor man vill.
Tillägg: Det är helt ok med spd på hybrid.
Quote from Funbeat user on 31 March 2010, 16:17Ja, det är värt med skor, om du använder en kombination sko + pedaler.
SPD och Cranks har har nämnts. Jag använde SPD på en pendlar/tourist cykel något år. Jag fick mycket ont i knäna, hur jag än justerade dem. Jag ska tydligen ha hälen så långt in som m
Ja, det är värt med skor, om du använder en kombination sko + pedaler.
SPD och Cranks har har nämnts. Jag använde SPD på en pendlar/tourist cykel något år. Jag fick mycket ont i knäna, hur jag än justerade dem. Jag ska tydligen ha hälen så långt in som m
Quote from Funbeat user on 1 April 2010, 20:57som enkelt svar på din fråga om du får nytta av cykelskor.
Ja
som enkelt svar på din fråga om du får nytta av cykelskor.
Ja