Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykeltips/ kompis runt Mariefred- …
You need to log in to create posts and topics.

Hejsan!

Jag och min fina racer ska hälsa på hos mina föräldrar mellan 7 och 16 juni. Någon som har tips på bra cykelrundor på mellan 5 och 12 mil nånstans runt Mariefred?
Kanske det till och med finns det någon som har lust att ta med mig på en runda? :-

Det är väl ca 8 mil till Stockholm? 😉

Ska jag cykla fram och tillbaka dit menar du? Då blir det långt, och jag kommer garanterat komma vilse på vägen 🙁

Äh, bara ta gamla vägen till Södertälje. Sen gamla Södertäljevägen och vid Botkyrka tar du höger. Framme.

Det finns massvis med fina vägar i området. T.ex. kan man cykla Gamla Strängnäsvägen mot Nykvarn och sedan leta sig ner mot Järna eller Gnesta och upp mot Mariefred igen så småningom. Går även att ta sig bort mot Järnatrakten (passa på att ta en fika på S

Hittade denna bland Funbeats egna Träningsrundor.
Gjorde en avancerad sökning i närheten av Mariefred och inkluderade Stallarholmen i söktexten.

Bra greja
http://www.funbeat.se/tracks/index.aspx?RouteID=20777

Hej, det finns massor med fina rundor i området....Ett tips är att kolla med Strangnascykelklubb.se,dom kör lvg träningar både mitt i veckan o på helgen.Annars kan du ge dig ut med mig,bor i M-fred o kör 5-6 pass i veckan..

Med vänlig hälsning
Jimmie Fur

Tack så mycket för tipsen 🙂 Lokalsinnet är riktigt kasst, men eftersom jag vuxit upp i Mariefred borde jag klara att hitta hem hyffsat bra tycker jag även om jag hamnar fel.

Jimmie: så hur jobbar du den veckan jag är där?

Ledig v23. kan dock bara dagtid Onsd,Fred.....övriga dagar blir d kvällstid.