Quote from Guest on 17 July 2012, 13:42Mina två döttrar är sugna på att cykla mer/annat än med bara sina "gamla tröga föräldrar";-) Stora tjejen har sagt att hon vill prova att tävla på cykel...
Jag har kikat lite på cykelklubbarna runt omkring, men det verkar vara väldigt få barn som cyklar?
Mina två döttrar är sugna på att cykla mer/annat än med bara sina "gamla tröga föräldrar";-) Stora tjejen har sagt att hon vill prova att tävla på cykel...
Jag har kikat lite på cykelklubbarna runt omkring, men det verkar vara väldigt få barn som cyklar?
Quote from Funbeat user on 17 July 2012, 13:52Falköping CK har ganska många talanger så det finns säkert plats för två till.
Falköping CK har ganska många talanger så det finns säkert plats för två till.
Quote from Funbeat user on 17 July 2012, 13:54Det såg ut som om de bara hade grupper från 11 år, men jag har slängt iväg ett mail till dem så får vi se:-)
Det såg ut som om de bara hade grupper från 11 år, men jag har slängt iväg ett mail till dem så får vi se:-)
Quote from ellen olsson on 17 July 2012, 14:00Röstar också på Falköping.
I den åldern så ligger tyngdpunkten oftast på MTB eftersom skogen generellt sett är en säkrare miljö för barn att cykla i. Skaraborg lär dock vara betydligt bättre än storstadsområdena ur trafiksynpunkt.
Röstar också på Falköping.
I den åldern så ligger tyngdpunkten oftast på MTB eftersom skogen generellt sett är en säkrare miljö för barn att cykla i. Skaraborg lär dock vara betydligt bättre än storstadsområdena ur trafiksynpunkt.
Quote from Funbeat user on 17 July 2012, 14:03Ja, att släppa ut dem bland trafik skulle inte kännas kul, men att låta dem cykla med någon annan än mig är nog bara bra:-) Speciellt om de kan hitta kompisar att köra med.
Jag hoppas på svar ifrån Falköing då och att de har MTB-träningar också.
Ja, att släppa ut dem bland trafik skulle inte kännas kul, men att låta dem cykla med någon annan än mig är nog bara bra:-) Speciellt om de kan hitta kompisar att köra med.
Jag hoppas på svar ifrån Falköing då och att de har MTB-träningar också.
Quote from ellen olsson on 17 July 2012, 14:12De har träningsgrupper för nybörjare så det bör vara lugnt. Tävlingsklassen "Nybörjare" är för de som är mellan 6 och 10 år. (De som löser licens de år de fyller 10 år måste dock tävla i P/F10-12.)
De har träningsgrupper för nybörjare så det bör vara lugnt. Tävlingsklassen "Nybörjare" är för de som är mellan 6 och 10 år. (De som löser licens de år de fyller 10 år måste dock tävla i P/F10-12.)
Quote from Funbeat user on 17 July 2012, 14:14Det låter kanon. Tack för svaret:-)
Det låter kanon. Tack för svaret:-)
Quote from Funbeat user on 17 July 2012, 14:19Har inte Mölndal CK "träningsläger" för barn-nybörjare? Det hade något sådant för några år sedan.
Har inte Mölndal CK "träningsläger" för barn-nybörjare? Det hade något sådant för några år sedan.
Quote from ellen olsson on 17 July 2012, 14:58Jodå, MCK brukar ha "sommarcykelskola" på sommaren. Emil Lindgren brukar vara där och visa vad man kan göra med en cykel.
Jag tror dock inte att det blir någon i år. MTB-SM tar nog lite för mycket tid och energi.Varför inte ta med ungarna till MTB-SM i
Jodå, MCK brukar ha "sommarcykelskola" på sommaren. Emil Lindgren brukar vara där och visa vad man kan göra med en cykel.
Jag tror dock inte att det blir någon i år. MTB-SM tar nog lite för mycket tid och energi.
Varför inte ta med ungarna till MTB-SM i
Quote from Funbeat user on 17 July 2012, 21:51De har siktat in sig på barnens cykelvasa i alla fall. Ska fundera på MTB-SM. Det vore ju sjukt tufft för dem att komma tillbaka efter sommarlovet och ha kört en klass där 🙂
De har siktat in sig på barnens cykelvasa i alla fall. Ska fundera på MTB-SM. Det vore ju sjukt tufft för dem att komma tillbaka efter sommarlovet och ha kört en klass där 🙂