Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykeltransport till bil
You need to log in to create posts and topics.

Hej!

Jag är lycklig ägare av 2 cyklar.. en Lvg och en Xc..
nu är det så att jag ska flytta och behöver då få med mig cyklarna på ett smidigt sätt (och även för framtida användning såklart)..

Jag har siktat in mig på takräcke och cykelhållare för tak á l

vilken hållare som helst där du tar av framhjulet och fäster in cykeln i gaffeln.

Jag har några Thulehållare för taket och kan rekommendera dem. Det går snabbt och smidigt dels att montera hållarna på takräcket, dels att montera cyklarna i hållarna.

Jag har oxå Thule hållare för taket, och de har varit kanon så här långt. Går snabbt att sätta upp och ta ner igen (både hållare och cykel), och sitter säkert utan att det slår mot något.

Jag är köpte cykel med kolfiberram (Focus Cayo) på försommaren, och i manualen står det att den inte ska fästas i något ramrör vid transport, endast hjulen och ev sadelstolpen. Samtidigt ser man hur "alla" proffsstall åker omkring med sina cyklar på taket

Håller med bla. Per, köp vilken hållare som helst där du lossar framhjulet och fäster cykeln med framgaffeln i takhållaren.
Drar dock en del brännsle, speciellt om det blir några cyklar på taket.
Till nya bilen, köp en bra (ingen 100krpåtappenhållare) cyk

Cyklar åker i baksätet. Och bor i sov- eller vardagsrummet. (H)

Precis som husdjur och bebisar 😉

har inte heller drag på ngn av mina bilar men använder ett liknande detta till den ena

http://www.thule.com/Thule/ProductPage____44806.aspx

har använt det i 3år med 1-2st hojjar har nu kopplat el o har en extra nrplåt så jag är laglig osså
de sitter sta

Jag har 2 st Thule Freeride och är mycket nöjd - tips: Håll reda på/märk upp nycklarna!